حجت الاسلام علی اصفر فضیلت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از سوی این اداره کل با همکاری مرکز علمی کاربردی علوم و فنون نوین گلستان و موسسه فرهنگی هنری خیال در روزهای 15 تا 30 بهمن امسال در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.
وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترغیب و تشویق طراحان لباس و فراهم آوردن زمینه مطلوب برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق مرتبط با طراحی پوشاک، معرفی طراحان مستعد و توانمند به موسسات، کارخانجات و تولیدی های پوشاک و توسعه فضای تعامل و همکاری میان فعالان صنعت پوشاک و منسوجات و مراکز آموزشی و دانشگاه های فعال در زمینه پوشاک از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.
وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه های به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی - ایرانی درعرصه پوشاک، هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه وغیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی به تلاش برای فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی در کنار معرفی ظرفیت های گسترده طراحی و تولید لباس اسلامی و ایرانی به مردم ومسئولان به منظور تقویت ظرفیت های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به عنوان دیگر اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی اشاره کرد.
فضیلت در زمینه بخش های چهارمین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گفت: مسابقه زنده طراحی لباس موضوعی، طراحی مانتو اجتماع و مجلسی بانوان و طراحی پوشش سر اعم از مقنعه، سرپوش و چادر از بخش های این جشنواره است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: دوخت مانتو مجلسی بانوان، دوخت مانتو اجتماع بانوان، دوخت پوشش سر (مقنعه، سرپوش و چادر) به همراه ارائه پژوهش و مقالات مرتبط با موضوع از دیگر بخش های جشنواره است.
وی یادآور شد: متن کامل فراخوان چهارمین جشنواره مد و لباس در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بارگذاری شده و علاقه مندان برای دریافت فراخوان و نحوه برگزاری جشنواره می توانند به سایت http://Golestan.farhang.gov.ir مراجعه نمایید.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.