به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مرزنشینان و عشایر روستای 'نارلی آجی سو' شهرستان مراوه تپه درمنتهی الیه شرق استان گلستان، گفت: این امنیت پایدار و پاکی مرزها، حاصل وحدت، تعامل و همکاری بسیار خوب مزرنشینان و عشایر با نیروهای مرزبانی است.
وی بدون اشاره به آمار افزود: از مرزهای خاکی گلستان هیچ گونه قاچاق سازمان یافته ای انجام نمی شود و عرصه فعالیت برای متخلفان با تشدید فعالیت های کنترلی توسط مرزبانی و انجام وظایف از سوی دیگر ادارات نهادهای مرتبط ، بسته است.
سرهنگ سراوانی باقدردانی از تلاش ها و همکاری خوب مرزنشنیان و عشایر با مرزبانی در زمینه تامین امنیت و کنترل مرزها، اضافه کرد: بدون تردید مرزنشنیان و عشایر گلستان از دیرباز در دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی نقش مهمی برعهده داشته و دارند که زبانزد عام و خاص است.
وی تصریح کرد: وحدت، همدلی و همراهی مرزنشینان و عشایر با مرزبانی از یک سو و توجه به عمران و آبادانی مناطق مرزنشین از سوی دولتمردان، زمینه ساز ماندگاری این قشر عزیز و کم توقع درمناطق مرزی می باشد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان با تاکید برضرورت حفظ وحدت و همدلی بین مرزنشینان و نیروهای مرزبانی، یادآور شد: امروز دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام و مذاهب ساکن درجمهوری اسلامی بویژه مناطق مرزی انجام می دهند که باید با هوشیاری، این تلاش ها را بی اثر کرد.
سرهنگ سراوانی همچنین با تاکید برضرورت توجه بیشتر ادارات و نهادها برای خدمت رسانی به مناطق مرزی و محروم گفت: مرزبانی نیز در انعکاس مطالبات مرزنشینان به مسئولان ذیربط و استیفای حقوق آنان تلاش می کند.
وی با اشاره به قانون ممنوعیت ساخت و ساز عمرانی درحریم و عمق نوار مرزی، اضافه کرد: هرگونه ساخت ساز در این حوزه توسط مرزنشیان و عشایر باید با مجوز و هماهنگی مرزبانی باشد.
سرهنگ سراوانی همچنین با تاکید برضرورت آشنایی با قوانین و مقررات مرزی و رعایت آن از سوی مرزنشینان و عشایر گلستان، گفت: علاوه بر ممنوعیت تردد در نوار مرزی که با نصب علائم و تابلوها مشخص است، مرزنشینان و عشایر باید مراقب دام های خود باشند تا وارد خاک کشور ترکمنستان نشوند.
وی تصریح کرد: قوانین کشور همسایه در برخورد با متخلفان بویژه افرادی که بعضا همراه خود مواد مخدر دارند، بسیار سختگیرانه است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان در پایان سخنان خود از مرزنشنیان و عشایر بویژه بزرگان، ریش سفیدان، علما و روحانیون این استان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مانند تردد غیرمجاز و حمل کالای قاچاق، آن را به نزدیکترین پاسگاه مرزی اطلاع دهند تا بررسی و با متخلف برخورد شود.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.