به گزارش ایرنا از پایگاه پلیس، سردار حسین اشتری عصر چهارشنبه در جمع فرماندهان انتظامی و مرزبانی شمالغرب کشور با اشاره به برنامه های ناجا برای ارتقای امنیت مرزها گفت: تقویت اشراف اطلاعاتی و همچنین موضوع انسداد مرزها به منظور ارتقای امنیت در دستور کار برنامه های پلیس قرار دارد.
وی با تاکید بر شناخت ماموریت و نوع مسئولیت ناجا در بحث مبارزه با قاچاق اظهار کرد: ورود کالای قاچاق از طریق مرزهای غیر رسمی، ضربات سنگینی به اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور وارد می کند لذا لزوم مدیریت مرز، نظارت دقیق بر ورود کالا به صورت قانونی، انسداد مرزها برای امنیت بهتر و مقابله با قاچاق باید از اهم مسائل مورد توجه مدیران و فرماندهان باشد.
سردار اشتری عوامل مهم در موفقیت مبارزه با قاچاق را داشتن منطق، برنامه مشخص و حساس بودن به رعایت دقیق دستورالعمل ها به خصوص دستورالعمل های حفاظتی اعلام کرد و افزود: شناخت دقیق مسائل مرزی، شناسایی مبادی ورود غیر قانونی کالا در مرزها، کنترل دقیق مبادی قانونی، رفع معایب و نواقص و هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاه ها در افزایش موفقیت ها در این زمینه موثر است.
وی با اشاره به توفیقات جبهه مقاومت در عراق و سوریه و پیروزی تاریخی بر فتنه داعش در منطقه تاکید کرد: در سایه مجاهدت های رزمندگان اسلام، ضمن جلوگیری از فرو ریختن کشورهای همجوار بدست فتنه گران، توطئه گران و مداخله گران خارجی، محیط ناامن دیروز به محیط امن امروز تبدیل و گروهک تروریستی تکفیری داعش که نماد جهالت و دست نشانده دشمنان اسلام در منطقه بود با رشادت ها و ایستادگی رزمندگان اسلام نابود شد.
سردار اشتری به اهتمام جدی بر ارتقای آموزش و نظارت بر نیروها تاکید کرد و گفت: موضوعات آموزشی و ارتقای آن جزء اولویت های ناجا است و فرماندهان باید با جدیت بدنبال تحقق اهداف این برنامه ها، تقویت آمادگی نیروها و همچنین موضوعات نظارتی باشند.
وی تامین امنیت و حفاظت از مرزها را از مهمترین مسئولیت های ناجا دانست و اضافه کرد: با همکاری و تعامل نیروهای مسلح، شورای تامین استان های مرزی، نیروی مقاومت بسیج، مرزبانی و همه ارگان ها و سازمان های دخیل در امنیت، روند مستمر و مطلوبی در بحث امنیت مرزها را شاهد هستیم.
فرمانده ناجا به توجه جدی فرماندهان به تقویت و پشتیبانی نیروی انسانی، موضوعات معیشتی کارکنان، خانه های سازمانی در مرز و تقویت مراکز آموزشی، تجهیزات و توانمندی ها به خصوص در حوزه مرزبانی اشاره کرد و بر لزوم رفع خلاء های موجود در این رابطه با استفاده از منابع خیرین امنیت ساز تاکید کرد.
فرمانده مرزبانی، فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی استان های مرزی غرب و شمال غرب کشور در این جلسه که در مهمانسرای هنگ مرزی مریوان برگزار شد، شرکت داشتند.
‎سردار حسین اشتری در سفر به استان کردستان با مسئولان استان، اعضای شورای تامین و فرماندهان انتظامی جلسه داشت.
‎وی همچنین از مرز مریوان، پاسگاه مرزی اسپی شیر و یادمان شهدای گمنام این شهر هم بازدید کرد.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.