به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روزپنجشنبه در دیدار مردمی با شهروندان فردیس که در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع)شهرک وحدت فردیس برگزار شد، افزود: کسانی که دلسوز این شهر هستند کارها را پیش ببرند و تلاش کنند مشکلات مردم را رفع کنند.
وی ادامه داد: پیاده سازی اتوماسیون اداری در شهرداری فردیس می تواند دسترسی شهروندان را به خدمات قابل ارائه شهرداری تسهیل نماید.
وی با اشاره به استقلال شهرستان فردیس، گفت: شهروندان فردیسی برای استقلال کامل این شهر از مرکز استان تلاش می کنند از مسئولان شهری می خواهیم برای بهبود وضعیت شهر از تلاشی فروگذار نباشند.
امام جمعه فردیس در بخش دیگری با اشاره به اهمیت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزود: ورود 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور نشان از مشکل در نظام مدیریتی است.
ایمانی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق از مرزها و بنادر به صورت قانونی وارد کشور می شوند، گفت: باید دروازه هایی ورود کالای قاچاق را بست.
وی با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق اقتصاد کشور را فلج می کند، افزود: بیکاری و تعطیلی کارخانه ها نتیجه ورود کالای قاچاق به کشور است.
وی در خصوص اهمیت ممنوعیت کالای قاچاق به وظایف مجلس شورای اسلامی در این باره اشاره کرد و گفت: نمایندگان با تصویب قانون از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند.
شهردار فردیس نیز بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری مشکلات از گذشته وجود داشته و تاکنون هم ادامه دارد و همه مشکلات را با هم نمی شود حل کرد اما با درایت و مدیریت خوب با کمک دیگر مسئولان می توان این مشکلات را حل کرد.
منوچهر غفاری افزود: یکی از مهمترین مشکلات این شهر فرسودگی شبکه معابر شهری است برای حجم پذیرش ترافیک است.
وی تراکم جمعیتی و مهاجرپذیر بودن این شهرستان را علت دیگر مشکلات برشمرد و افزود: مهاجر پذیر بودن جمعیت باعث ایجاد ترافیک شده است که در مبادی ورودی شهر پل فردیس تا چهار راه مارلیک بیشتر ترافیک را داریم.
وی کمبود سرانه های فضای سبز و خدماتی و رفاهی را از دیگر مشکلات این شهر برشمرد و گفت: در تامین سرانه های خدماتی خوب اقدام نشود ممکن است باعث نارضایتی شهروندان شود.
شهردار فردیس گفت: سیستم اتوماسیون اداری در شهرداری در دستور کار قرار گرفته و مقدمات کار فراهم شده که حداقل در یکسال آینده سیستم الکترونیک راه اندازی می شود.
وی در خصوص دوربرگردان جاده شهریار گفت: پیشنهاد ما برای حل ترافیک ورودی و خروجی شهرک وحدت یک طرفه کردن است اوایل سال 92 به صورت آزمایشی پیاده کردیم و کسبه ها این خیابان به شدت برای اجرای آن ناراضی بودند که کاسبی آنها کساد شده است.
وی در خصوص شهر هوشمند و دوربین های کنترل ترافیک و ایمنی و امنیت اظهار داشت: از اوایل سال اینده بسترهای ایجاد شهر هوشمند را آغاز می شود با هماهنگی و همکاری نیروهای انتظامی و پلیس راهور در سال اینده انجام شود.
غفاری یکی دیگر از معضلات شهرفردیس را موضوع دستفروشان عنوان کرد و گفت: این موضوع به شدت پر رنگ شده است سدمعبر و ساخت و ساز غیر مجاز است .
وی افزود: شهر مشکین دشت هر روز زمین لرزه اتفاق می افتد اما ریشتر آن کوچک است و واقعیت امر اگر روزی زلزله رخ دهد ساختمان های ناپایداری که بر اساس ساخت و ساز غیر مجاز شکل گرفته است حادثه آفرین و فاجعه خواهد بود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.