به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ کیاست سپهری عصر سه شنبه در دیدار با مرزنشینان روستای عنبران آستارا در مسجد رسول اکرم (ص) این روستا افزود: عزت و امنیت ایران، الگویی برای کشورهای منطقه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما به خاطر امنیت مطلوب ارتقا یافته است، اضافه کرد: ماموریت های مرزبانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، صید غیر مجاز و قاچاق چوب با جدیت ادامه دارد.
وی ادامه داد: کالاهای قاچاق هنگام ورود از استان های همجوار به استان گیلان با هوشیاری مرزبانانان کشف می شوند و با توجه به انسداد مرزی و مشارکت مرزنشینان، قاچاق خاصی در مرز ایران با جمهوری آذربایجان مشاهده نمی شود.
حجت الاسلام سید هاشم حسینی رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی گیلان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه با تکیه بر وحدت مردم ایران اسلامی شاهد امنیت خوبی در نقاط مختلف کشور هستیم.
وی افزود: استکبار جهانی با پشتیبانی از داعش و صرف هزینه ای بالغ بر 6 هزار میلیون دلار برای این گروه ضاله، برای تحقق هدف های شوم خود در سوریه و عراق تلاش می کرد اما شکست خورد.
وی افزود: مرزنشینان شیعه و سنی در آستارا باید با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری به توسعه و اقتدار روز افزون ایران اسلامی بیاندیشند.
در پایان این دیدار، جمعی از اهالی روستای مرزی عنبران، مشکلات خود را مطرح کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان 38کیلومتر مرز خشکی و 15کیلومتر مرز آبی دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.