حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: حمایت و پاسداشت تولید داخلی به معنای تامین نیازها از داخل مرزها و جلوگیری از قاچاق کالای لوکس و غیر ضروری است.
وی اظهارکرد: گرایش به سیاست واردات بی رویه، تراژدی غم انگیزی است که با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
وی بیان کرد: ایران از کشور‌هایی است که بیشترین حجم واردات لوازم آرایشی در دنیا را دارد و باید فرهنگ مصرف منطقی و برجسته سازی استفاده از کالای ایرانی روز به روز تقویت شود.
حجت الاسلام سلیمی به افزایش 46 درصدی واردات خودروهای خارجی به کشور اشاره کرد و افزود:در شرایطی که صنعت خودروسازی کشور توان تامین نیازها را دارد ورود خودروی خارجی با اهداف اقتصاد مقاومتی در تقابل است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، افزود: در سال گذشته برغم آن که شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود افزایش واردات خودروهای خارجی نشان دهنده بی توجهی و اهمیت ندادن به اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی بود.
وی بیان کرد: واردات 20میلیارد دلاری کالای قاچاق به کشور ضربه مهلکی بر تولیدات و مصرف کالای داخلی و اشتغال وارد کرد چرا که هر یک میلیارد دلار قاچاق به معنی از دست رفتن 100 هزار شغل است .
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت افزود: گلایه رهبری در پیام نورزی نشان دهنده کارنامه ناموفق در بحث اقتصاد مقاومتی سال گذشته بود و در این زمینه همه بخش ها باید در عملکردشان دقیق باشند و اصلاحات لازم را انجام دهند.
حجت الاسلام سلیمی افزود: برای ایجاد اشتغال علاوه بر رونق تولید و حمایت از تولید کنندگان باید بخش ساخت و ساز نیز رونق بگیرد، چرا که فعال شدن بخش مسکن زمینه اشتغال در رده های شغلی زیادی را فراهم می کند و امیداست در سال جاری این حوزه با سیاست های کارآمد فعال تر شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت گفت:برای عبور از مشکلات اقتصادی و تحقق شعار امسال نیاز به همدلی و همکاری همه بخش های کشور و حضور هدفمند مردم است.
شهرستان محلات و دلیجان یکی از هفت کرسی نمایندگی استان مرکزی در خانه ملت را دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.