به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با سردار آزمون ملی پوش گلستانی فوتبال ایران اظهار کرد: ورزش گلستان در سال های اخیر به پیشرفت های فراوان در رشته های گوناگون رسیده است اما جای یک تیم فوتبال از گلستان در لیگ کشوری خالی بوده که پیگیر رفع این خلا با هدف رونق هر چه بیشتر ورزش استان هستیم.
وی بیان کرد: فوتبال گلستان سرمایه های فراوانی دارد که حضور یافتن آنها در لیگ های کشوری باعث انگیزه جوانان ورزشکار شده و می توان به ظهور ستاره های بیشتری همانند سردار آزمون امیدوار بود.
استاندار گلستان افزود: تجربه موفق ورود صنایع و بخش خصوصی به فوتبال برای تیمداری و رونق آنها با بهره بردن از فرصت تبلیغات بیشتر این رشته پرطرفدار می تواند موجب ایجاد انگیزه در صنایع استان و حضور بلند مدت در ورزش حرفه ای و رشته هایی مانند فوتبال شود.
هاشمی همچنین گفت: در سال های اخیر ورزش استان از توجه صرف به یک رشته خارج شده و رشته های گوناگون با حمایت مسئولان در حال توسعه است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ورزشکاران گلستان، نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب برای انجام ورزش حرفه ای است که این مشکل تاریخی با کمک بیشتر دولت و تلاش برای ورود صنایع و بخش خصوصی به ورزش برطرف خواهد شد.
به گفته وی؛ توسعه همه جانبه ورزش در رشته های گوناگون یکی از اولویت های استان است که با هدف افزایش نشاط در جامعه و تامین سلامت همه گلستانی ها نسبت به انجام آن اهتمام داریم.
وی بیان کرد: زیرساخت های گلستان برای میزبانی ملی در برخی رشته ها مناسب نیست که این کمبودها با ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به ورزش قابل رفع است.
سردار آزمون ملی پوش گلستانی فوتبال ایران هم گفت: اگر در گذشته ورزش گلستان به رشته ای خاص با چند ورزشکار ستاره محور محدود بود، در این سال ها ورزشکاران رشته های متعدد با انگیزه های فراوان برای کسب افتخار در تاریخ ورزش کشور در حال طی کردن پله های ترقی و پیشرفت هستند تا بیشتر از همیشه نام گلستان را در میادین معتبر بلندآوازه کنند.
وی اظهار کرد: یکی از رشته هایی که تاریخی بلند و پرآوازه در گلستان دارد ، سوارکاری و اسبدوانی است.
ملی پوش فوتبال ایران بیان کرد: اسب، یکی از ارکان همیشگی زندگی ترکمن های ساکن خطه گلستان است و به همین دلیل کورس های اسبدوانی از بزرگترین جمع های ورزشی ترکمن های استان و خاطره سازترین بخش زندگی ساکنان این قوم است.
آزمون بیان کرد: کورس گلستان در سال های گذشته با مدیریت های خارج از استان اداره می شد و تلاش فعالان کورس و اسبدوانی برای واگذاری آن به مدیران با تجربه و توانمند گلستانی به جایی نمی رسید که خوشبختانه این مشکل هم اینک رفع شده است.
ملی پوش گلستانی فوتبال ایران درادامه از کمک های مدیران استان در واگذاری مدیریت مجموعه اسبدوانی به گلستان تقدیر کرد و گفت: این اقدام ارزشمند موجب بازگشت امید در میان مالکان اسب ها شده و به رونق بیشتر کورس استان کمک می کند.
سردار آزمون ادامه داد: هدف همه فعالان اسبدوانی گلستان، برگزاری بدون حاشیه کورس است که با اقدامات انجام شده و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان در انتقال مدیریت به استان، این هدف در دسترس قرار دارد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.