به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان با موضوع توسعه آب ، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود 115 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که به واسطه برخی سیاست ها و کمبود صنایع تبدیلی، 24 میلیون تن از این تولید که برای مصرف 15 میلیون نفر کفایت می کند به هدر می رود.
وی بیان کرد: یکی از راه حل های جلوگیری از هدررفت این محصولات، توسعه صنایع تبدیلی و کاهش مصرف تولیدات کشاورزی به شیوه تازه خوری است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: هم اینک کمتر از 50 میلیون تن تولیدات کشاورزی درصنایع تبدیلی به بهره وری می رسد که باید این بخش با هدف جلوگیری از نابودی و هدر رفت محصولات تقویت و هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.
حجت الاسلام تقوی در ادامه بر تقویت زیرساخت ها برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: تبدیل نژاد دام ها ، تولید ماهی در قفس ، توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت از راهکارهایی است که زمینه توسعه فعالیت آنها در همه استانها از جمله گلستان وجود داشته و می توان با اتکا به آن کشور را از لحاظ امنیت غذایی به طور کامل بیمه کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در مسیر توسعه ، مدیریت ها و سیاست های اشتباه است که اگر جلوی آن گرفته نشود، آسیب های فراوانی پیش روی کشور قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: متاسفانه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مدیریت کشور در مسیر صحیح قرار نگرفته و این مساله آسیب های جدی به بخش های گوناگون کشور وارد کرده است.
اقتصاد گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت بیشتر بر پایه کشاورزی و نیز دامپروری استوار است. این استان در تولید برخی محصولات از جمله گندم نیاز چندین استان دیگر را نیز تامین می کند.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.