به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش گنبدکاووس، علیرضا یازرلو در جلسه مدیران مدارس بخش داشلی برون این شهرستان، گفت: از این تعداد پنل خورشیدی 10 پنل به مدارس عشایری گنبدکاووس باتوجه به جمعیت دانش آموزی عشایر آن اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی گام های بسیار مهمی در راستای محرومیت زدایی روستاها و مناطق عشایری برداشته شد، افزود: اداره آموزش و پرورش عشایری گلستان نیز همسو با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی در خدمت رسانی به این قشر زحمتکش دارد و تلاش می کند با توسعه و بستر سازی مناسب، شرایط تحصیل مناسب را برای فرزندان عشایر تامین نماید.
یازرلو اضافه کرد: تجهیز مدارس عشایری به پنل های خورشیدی تولید برق در راستای بهینه سازی مصرف انرژی با تامین برق، صرفه جویی در هزینه سوخت رسانی به مدارس عشایری و جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود.
وی تصریح کرد: انرژی خورشیدی از مهمترین منابع تامین انرژی رایگان و بدون اثرات مخرب زیست محیطی بوده که مناطق عشایری استان به سبب داشتن آب و هوای نیمه خشک و آفتابی می‌تواند از آن بهترین و بیشترین استفاده را بکند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود 70 هزار دانش آموز دارد که حدود 6 هزار نفر آن در مدارس عشایری مشغول تحصیل هستند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.