به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز یکشنبه در دیدار برخی اعضای ستاد مردمی برگزاری همایش بزرگ وحدت اسلامی در گنبدکاووس با او، در تشریح وحدت موثر گفت: بایستی با انجام برخی اقدامات از جمله افزایش رفت و آمدها و پشتیبانی کردن از یکدیگر، به تقویت وحدت عملی کمک نماییم.
وی خاطرنشان کرد: تنها با گفتن وحدت یا عدالت، وحدت و عدالت محقق نمی شود بلکه باید با انجام کارهای عملی و کاربردی به تقویت وحدت و برادری در منطقه و جهان اسلام بیش از پیش کمک کرد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به برگزاری خوب همایش بزرگ وحدت در گنبدکاووس توسط یک ستاد مردمی متشکل از جوانان و بانوان در هفته وحدت، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری مراسم های مختلف از نیازهای ضروری منطقه است.
وی تصریح کرد: برگزاری این همایش با محوریت وحدت، علاوه بر موثر بودن در تقویت وحدت در منطقه، ظرفیت ها و توانمندی های مردمی را نیز به مسئولان نشان داد.
امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت تلاش برای رفع مسائل و مشکلات جامعه، خاطرنشان کرد: مشکلات تنها با حرف و شعار برطرف نمی شود بلکه باید ایده و راهکار عملی ارائه شود.
حجت الاسلام ترابی با اذعان به وجود مسائل و مشکلات مختلف درجامعه، گفت: کارشناسان و صاحبنظران باید راهکارهای عملی و اجرایی در این خصوص ارائه کنند.
وی بابیان اینکه برای رفع مشکلات، کمبود ایده داریم، افزود: ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف وجود دارد که می توان از آن برای رفع مشکلات استفاده کرد، به عنوان مثال بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را دارند و یا خیل عظیم جوانان، هر دو توانمندی زیادی دارند که باید از آن استفاده شود.
وی همچنین برلزوم هوشیاری اعضای ستاد مردمی وحدت در گنبدکاووس مبنی بر حضور برخی افراد و احتمال سوء استفاده آنان برای تحقق اهداف سیاسی و انتخاباتی خود، تاکید کرد از استفاه از اینگونه افراد در ستادهای مردمی پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی اعضا و روسای کمیته های دبیرخانه ستاد مردمی وحدت گنبدکاووس نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها در برگزاری همایش بزرگ وحدت اسلامی که هفته گذشته برگزار شد، به بیان نقطه نظرات خویش برای افزایش وحدت درمنطقه پرداختند.
انتخاب مشاوران جوان از بین برادران و خواهران شیعه و سنی توسط ائمه جمعه شهرستان در راستای تقویت وحدت عملی در منطقه گنبدکاووس و برگزاری همایش بزرگ بانوان در ایام ولادت حضرت فاطمه (س) درسال آینده از پیشنهادهای مطرح شده دراین جلسه بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.