عید محمد فاروقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این تسهیلات از محل خط اعتباری در نظر گرفته شده سالانه و اعتبارات صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک کشاورزی و پست بانک پرداخت شده است.
به گفته وی؛ در این مدت بیشترین وام پرداختی توسط بانک کشاورزی با 364 میلیارد ریال به 787 متقاضی بوده است.
او افزود: سازمان جهادکشاورزی استان از ابتدای امسال درخواست یکهزار و 604 متقاضی را برای دریافت 723 میلیارد ریال به بانک ها به ویژه کشاورزی معرفی کرده که حدود نیمی از آنان وام را دریافت کرده اند.
وی؛ برنامه جذب 180 دستگاه ریزدانه کار برای توسعه کشت دانه های روغنی را از دیگر طرح های تقویت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: تاکنون 140 دستگاه ریزدانه کار با وام بانک ها و تخصیص 50 میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر دستگاه جذب شده است.
فاروقی؛ برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی نحوه کاربرد صحیح ماشین ها و کارنده ها، تهیه بسترخاک و کاربرد و تنظیم ماشین های کشاورزی، کالیبراسیون انواع سم پاش وکود پاش، برپایی نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی درگرگان، تامین سوخت موردنیاز بخش زراعی و باغی، ترویج و توسعه کشت نشایی، کمک به بازسازی کمباین های فرسوده، پیگیری شماره گذاری ماشین های کشاورزی، تجهیز تشکل های خدمات مکانیزه و کمک به خرید ماشین های کشاورزی را از جمله فعالیت های این اداره به منظور توسعه کشاورزی برشمرد.
به گفته وی؛ در استان گلستان 35هزار انواع تراکتور، کمباین، تیلر، چاپِر برای فعالیت کشاورزی و کمک به کشت و برداشت مکانیزه محصولات وجود دارد.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود داردو از قطب های تولید محصولات زراعی کشاورزی به شمار می رود.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی ودامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است، افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی نیازمند مکانیزاسیون و توسعه شیوه های کشت و داشت و برداشت و آبیاری مدرن می باشد.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.