جواد رشیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با بهره برداری از این تعداد طرح برای 38 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود افزود: این طرح ها شامل گوساله‌پرواری، گاوشیری، آبیاری مکانیزه و گلخانه است.
وی اضافه کرد: در سال جاری 43 هزار هکتار مبارزه با سن غلات و هشت هزار و 200 هکتار مبارزه با علف‌های هرز در مزارع صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 16 هزار هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به روش‌های آبیاری نوین مجهز شده افزود: تاسیسات آبیاری 15 تا 20 درصد مزارع همدان باید نوسازی شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اضافه کرد: سال گذشته روش‌های اصلاح نژاد در 300 راس دام سبک و 325 راس دام سنگین صورت گرفت.
رشیدی با اشاره به اینکه 16 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به 9 طرح دامپروری اعطا شده است، افزود: چهار پروانه تاسیس واحد پرورش دامی و 10 موافقت اصولی واحد دامی در شهرستان اخذ شده است.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان همدان چهار هزار و 800 هکتار بوده است افزود: در این میزان سطح زیر کشت بیش از 190 هزار تن محصول تولید شد.
وی ادامه داد: افزایش تولید در سطح مهمترین هدف بخش کشاورزی است که در این راستا سطح زیر کشت محصول سیب زمینی یک هزار و 700 هکتار از مزارع آبی شهرستان کاهش یافت اما تغییری در میزان تولید ایجاد نشد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه فضای گلخانه‌ای شهرستان 24 هزار مترمربع است، افزود: سه واحد گلخانه به مساحت هفت هزار مترمربع در حال احداث است.
رشیدی ادامه داد: سطح گلخانه‌های همدان از 18 هزار هکتار به 32 هزار هکتار رسیده است و تعاونی گلخانه‌داران در شهرستان ایجاد شده تا با برنامه مدون کشت و تولید داشته باشند.
گفتنی است 82 طرح کشاورزی با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 640 نفر در هفته دولت در استان همدان بهره برداری می شود.
با افتتاح این طرح ها 85 روستا و 779 خانوار روستایی از برکات آن برخوردار می‌شوند و مجموع اعتبارات این 82 طرح معادل 288 میلیارد و 870 میلیون ریال است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهراپیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.