به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در مراسم آغاز ساخت سیلوی 6 هزار تنی بارگیری غلات ایستگاه راه آهن گرگان اظهار کرد: ناتمام ماندن احداث راه آهن گرگان - مشهد ، گرگان - گرمسار و احداث چندین اتوبان نیمه تمام ، بخشی از این کمبودها است که جبران این عقب ماندگی ها که ریشه ای تاریخی و بلند مدت دارد ،ضروری است .
وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای تکمیل این طرح ها و دیگر پروژه های نیمه تمام فقط چشم انتظار بودجه های دولتی باشیم ، به نتیجه نخواهیم رسید.
استاندار گلستان افزود: یکی از راه های جبران کمبودهای بودجه ای و اعتباری ، استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
هاشمی ادامه داد: دولت نمی تواند با بودجه های کنونی همه طرح های نیمه تمام را به پایان برساند و جبران این کمبود وابسته به توان مدیران اجرایی استان در جذب سرمایه گذاران است.
وی بیان کرد: اگر هر اداره کل گلستان یک سرمایه گذار بزرگ با توان اجرای یک طرح اساسی را جذب کند، علاوه بر بهره برداری از همه طرح های نیمه تمام و استفاده از توان استان، فرصت های جدید اشتغال نیز برای جوانان جویای کار فراهم و این مشکل بزرگ برطرف خواهد شد.
هاشمی؛ همچنین بر ضرورت جذب حداکثری اعتبارات دولتی در استان تاکید کرد و گفت: 70 درصد اعتبارات بخش عمرانی در سطوح ملی توزیع می شود که ارتباط موثر مدیران استان با مسئولان کشوری در جذب هر چه بیشتر این اعتبارات موثر و ضروری است.
وی به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای ارزیابی ظرفیت های اینچه برون به منظور تبدیل این منطقه اقتصادی به منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح و اجرای آن، گلستان با جهش بزرگ اقتصادی مواجه و رونق زیادی در بخش های گوناگون آن رخ خواهد داد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفرجمعیت دارد. حوزه راه های این استان افزون بر 5 هزار کیلومتر است.
همچنین خط آهن کشوری تا مرکز این استان کشیده شده است اما مناطق شرق استان و در حوزه ارتباط با استان های سمنان و نیز خراسان شمالی و خراسان رضوی محروم از این امکان هستند.
خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان نیز از مرز اینجه برون وارد استان گلستان شده و به سمت گرگان ادامه می یابد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.