براساس اعلام دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه اظهار کرد: شعب سازشی شورای حل اختلاف بستر مناسبی را برای حضور علما به منظور ترغیب طرفین پرونده ها به سازش فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه پیگیر آسان تر کردن دسترسی مردم به مراجع قضایی هستیم ،افزود: شورای حل اختلاف یکی از ساز و کارهای موفق دستگاه قضایی است که در دورترین مناطق استان هم امکان حل و فصل دعاوی و اختلافات مردمی با استفاده از مشارکت خود اهالی فراهم شده است.
هاشمیان از علما و روحانیون همچنین خواست که در پیشگیری از وقوع جرم نیز دستگاه قضایی را یاری کنند.
وی به وحدت مثال زدنی در استان گلستان هم اشاره کرد و گفت: این وحدت به ویژه در شهرستان مراوه تپه ، به برکت حضور روحانیون اهل سنت و وحدت علما است.

** بازدیداز حوزه های قضایی مراوه تپه و داشلی برون
رییس دادگستری کل گلستان و معاونان او در سرکشی از حوزه های قضایی ماروه تپه و داشلی برون ،علاوه بر رسیدگی حضوری به خواسته های حقوقی و قضایی مردم ، کیفیت و سرعت رسیدگی به پرونده ها را نیز بررسی کردند.
هاشمیان در نشست های جداگانه با کارکنان دادگستری مراوه تپه و داشلی برون از آنان خواست در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها ، مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیرند.
وی رویکرد قوه قضاییه را حبس زدایی بیان کرد و افزود: سال 94 تعداد زندانیان استان 5 هزار و 500 نفر بود که باتلاش همکاران قضایی هم اینک به 4 هزار و 200 نفر کاهش یافته است.
رییس دادگستری کل گلستان تعیین تکلیف پرونده های قدیمی، الکترونیکی کردن پرونده ها ، حذف ابلاغ کاغذی از طریق سامانه ثنا ، سیستمی کردن پرونده ها در دادگاه ها را از دیگر برنامه ها بیان کرد.
وی بی مهری با مردم را خط قرمز دستگاه قضایی خواند و گفت: مردم به علت مشکلاتی که دچار شده اند به دستگاه قضایی مراجعه می کنند وما نباید به بهانه سختی کار و شلوغی محاکم به آنان بی مهری کنیم .
شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق گلستان قرار دارد، داشلی برون نیز از توابع شهرستان گنبدکاووس بوده و در شمال شرق واقع است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.