به گزارش خبرنگارایرنا، سیداحمد حسینی شنبه شب در آیین بزرگداشت هفته قوه قضائیه در مسجدجامع کلاله با اشاره به وظیفه نظارتی دستگاه قضایی، افزود : اگردستگاه قضایی شاهد انجام اقدامات خلاف قانون باشد ازآن جلوگیری و در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرارمی دهد و نیز قوه قضاییه می تواند از اجرای بخشنامه های خلاف قانون جلوگیری نماید.
رئیس دادگستری کلاله، جلوگیری و برخورد قانونی با متخلفین و متعرضین به محیط زیست و منابع طبیعی را از وظایف دستگاه قضایی اعلام کرد و اظهار داشت: درسال94 از 67 هکتار و در سال 95 نیز از یکصد هکتار اراضی ملی که به تصرف افراد سودجو درآمده بود، خلع ید شد.
وی تعیین مجازات جایگزین به جای حبس در برخی پرونده ها ی قضایی را از تحولات دستگاه قضایی دانست و گفت : براین اساس، قضات حق دارند به جای مجازات حبس، مجازات جایگزین برای مجرم تعیین و به اجرا بگذارند.
حسینی راه اندازی سامانه اینترنتی قضایی را ازتحولات قابل توجه در رسیدگی به پرونده های قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: براساس این طرح هر فرد ایرانی می تواند با مراجعه به واحد مربوطه دردادگستری، به صورت رایگان دارای حساب کاربری در سامانه مذکور شوند.
وی به عملکرد دادگستری شهرستان کلاله اشاره کرد و گفت: درسال 95 به واحد های مختلف دستگاه قضایی کلاله 29هزار و 495 پرونده وارد شده که از این تعداد حدود22هزار و 808 پرونده رسیدگی و مختومه شده است و علاوه براین، 313 پرونده باقی مانده از سال 94 نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رئیس دادگستری کلاله در یافت مشاوره از مشاورین و وکلا را برای ارتقای آگاهی های قضایی طرفین دعوی درمراجعه به محاکم قضایی و تسریع در روند رسیدگی برونده های قضایی را مورد تاکید قرار داد.
شهرستان کلاله با افزون بر110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.