آیت الله علی سعیدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس با بیان اینکه سپاه حافظ آرمان های انقلاب است و در راستای اهداف نظام حرکت می کند، از حمایت های دولت و مردم در دفاع از این نهاد قدردانی کرد و آن را کم نظیر دانست.
ور در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: در ارزیابی اولیه، ناهنجاری، عدم تعادل، حرف های بی منطق و سخیف در سخنان ترامپ به عنوان رئیس جمهوری کشوری که خود را مدعی دموکراسی می داند، کاملا مشهود است.
وی افزود: همه کسانی که سخنان ترامپ شنیدند، بر سخیف و بی مبنا بودن آن اذعان دارند و حقیقت این است که علاوه بر ظاهر موضوع، این سخنان و سخنان قبلی رئیس جمهوری آمریکا در راستای معامله اقتصادی این کشور با برخی کشورهای منطقه که به آنان سلاح فروخته است، انجام می شود.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: این سخنان جز در قالب تبلیغات رسانه ای و مصرف منطقه ای بهره دیگری برای آمریکا و متحدانش از جمله عربستان و اسرائیل ندارد و تنها برخی کشورهای منطقه را به ریختن ذخایر و ثروت های خود به پای دولت آمریکا که مشکل اقتصادی دارد، ترغیب می کند.
وی با قدردانی از موضع گیری های خوب رهبری، دولت و مردم درقبال سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا می دانند که ملت، دولت و رهبری انقلاب اسلامی ایران نه تنها ترسی از سخنان آنان ندارند بلکه در برابر آن ایستادگی کرده و عقب نشینی نیز نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیام سخنان رئیس جمهوری آمریکا مشخص کرد که این کشور به قول و قرارهای بین المللی خود پایبندی ندارد و اگرچه این موضوع برای ملت و رهبری از قبل مشخص بود و تازگی نداشت، اما تجربه ای جدید برای ما در عرصه بین الملل است که نباید به آمریکا اعتماد کرد.
آیت الله سعیدی با اشاره به نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین، افزود: سپاه حافظ این سرمایه و نفوذ معنوی انقلاب در غرب آسیا است.
وی، هدف آمریکا از حضور در غرب آسیا و ایجاد جنگ های نیابتی و حمایت از گروهک های تکفیری را تصرف این کشورها دانست و گفت: حضور سپاه درمنطقه سبب شد تا این نقشه های آمریکا و نیز طرح خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید آنان در نطفه شکست بخورد.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: سپاه پاسداران در راستای منافع استراتژیک انقلاب اسلامی و ملت یعنی نفوذ معنوی در کشورهای منطقه حضور قدرتمندانه دارد و قطعا آمریکا از این حضور نگران است و با آن به تقابل می پردازد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برای شرکت در مراسم ختم یکی از معتمدان گنبدکاووس به نام یوسف ابراهیمی و سخنرانی در این مراسم، به این شهرستان واقع در شرق استان گلستان سفر کرده بود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.