هادی هاشمیان که ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان را برعهده دارد درنخستین جلسه آن اظهار کرد که برخی افراد به اسم سرمایه گذاری تسهیلات می گیرند اما در بخش هایی غیر از تولید هزینه کرده و این امر کمکی به تولید و اشتغال نمی کند بلکه امکان فعالیت و تولید را از تولید کنندگان و سرمایه گذاران واقعی سلب می کند.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی صدور هرگونه دستور قضایی که منجر به توقیف کارخانه ها و واحدهای تولیدی شود ،ممنوع است.
وی افزود: ماموریت این ستاد کمک به رونق تولید و برخورد قانونی با کسانی است که در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می کنند.
رییس دادگستری کل گلستان گفت از دادستان ها خواسته ایم موانع و سنگ اندازی ها در مسیر سرمایه گذاران را در استان شناسایی و در صورت نیاز برای مدیران متخلف پرونده قضایی تشکیل دهند.
هاشمیان همچنین اظهار کرد: براساس بخشنامه ای که از ابتدای سال 96 به حوزه های قضایی استان ارسال شده، خرید کالای ایرانی اولویت تامین اقلام مورد نیاز دادگستری ها است.
براساس اعلام دادگستری گلستان به ایرنا؛ در این نشست مشکلات سه واحد تولیدی طرح و راهکارهای حقوقی برای رفع توقیف و ادامه فعالیت این واحد ها بررسی شد.
این ستاد براساس بخشنامه رییس قوه قضاییه در دادگستری های سراسر کشور و با هدف حمایت از تولیدکنندگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

** افزایش صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف گلستان
رییس شوراهای حل اختلاف گلستان؛ از برقراری صلح و سازش در پرونده های ورودی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت افزون بر 11هزار پرونده با سازش مختومه شد.
احمد جعفری روز سه شنبه اظهار کرد: رسیدگی به بیش از 60 هزار پرونده از ابتدای سال جاری گواهی بر این است که اعضای شورا با کمترین بودجه و امکانات؛ همراه دادگستری به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.
به گفته وی؛ آمار صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف استان در 6 ماهه اول سال 96 نسبت به همین مدت در سال 95 افزایش 10 درصدی داشته است.
وی از رسیدگی و صدور رأی در 41 هزار پرونده در این مدت خبر داد و بیان کرد: از این تعداد در 36 درصد از پرونده‎ها مصالحه شده است.
جعفری با بیان اینکه در هر دادگستری و دادسرا واحد صلح و سازش نیز فعالیت دارد، مطرح کرد: در پرونده‎ها علاوه ‎بر صدور رأی به واحد صلح و سازش ارجاع داده می‎شود که 50 درصد این موارد با سازش مختومه می شود.
از 142 شعبه فعال شورای حل اختلاف گلستان 107 شعبه شهری و 35 شعبه روستایی است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.