زینب سنچولی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف اصلی برگزاری برنامه جام باشگاه های کتابخوانی را مطالعه گروهی کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: در شهرستان کلاله علاوه بر 700 نفر ازکودکان و نوجوانان که در 35 باشگاه عضویت دارند، 300 نفر از روستاییان و 300 نفر از کارشناسان، مدیران، مربیان و معلمان آموزش و پرورش، مربیان کودکستان ها ، مهدکودک ها و پیش دبستانی ها نیز عضو برنامه جام باشگاه های کتابخوانی هستند.
وی گفت: در برنامه جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان که دبیرخانه آن به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله است، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،نهادکتاتخانه های عمومی، بهزیستی، شهرداری و آموزش و پرورش مشارکت دارند.
دبیر برنامه جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان کلاله ادامه داد: اعضای این باشگاه ها علاوه بر مطالعه و کتابخوانی در فعالیت های فرهنگی و هنری شامل قصه گویی، شعرخوانی، مشاعره، نمایش خلاق، فعالیت های ادبی ،بازی و سرگرمی ، کاردستی ، خوشنویسی ، سفالگری و نقاشی خلاق همچنین کارگاه روخوانی کتاب مشارکت دارند.
سنچولی خاطر نشان کرد: در حاشیه جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان کلاله، باشگاه معلمان و بانوان کتابخوان نیز تشکیل شده که در عرصه های مختلف فعالیت ارزنده ای دارند.
دبیر جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان کلاله در ادامه به فعالیت گروه سفیران کتابخوان اشاره کرد و گفت: گروه سفیران کتابخوان که موردتوجه آموزش و پرورش نیز قرارگرفته است، با همکاری باشگاه های کتابخوانی 'کوچه رندان' و 'اختر' شکل گرفته است.
وی افزود : اعضای این باشگاه ها با وسیله نقلیه ای که آموزش و پرورش کلاله در اختیارشان قرار می دهد ، به روستاهای دور و نزدیک سفر کرده و برای کودکان و نوجوانان روستایی کارگاه های معرفی و روخوانی کتاب برگزار می کنند، به آنها کتاب هدیه می دهند و از بین آنان نیز سفیر کتاب و یا رابط کتابخوان انتخاب می کنند.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله همچنین گفت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان نیز در راستای حمایت از فعالیت های برنامه جام باشگاههای کتابخوانی کودکان و نوجوانان این شهرستان، کتاب در اختیار سفیران کتاب قرار می دهد و آنها نیز کتاب ها را به کودکان و نوجوانان روستایی اهدا می کنند.
وی به دعوت باشگاه های کتابخوانی کلاله از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: خانم کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی مقیم ایران و انیسه موسویان از تهران از جمله این مهمانان بودند که با همکاری و حضور آنان در روستاهای اجن سنگرلی، کاظم خوجه، حاج حسن، گونیلی ، یکه قوز بالا و پایین از توابع این شهرستان، کارگاه های روخوانی کتاب، معرفی و نقد کتاب و چند برنامه فرهنگی و هنری برگزار شد.
شهرستان کلاله با بیش از 110هزارنفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860/
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.