مشاور و قائم مقام مدیرکل بهزیستی گلستان در این کارگاه با اشاره به کارکردهای اجتماعی خانواده از جمله جامعه پذیری کودکان و بقای نسل، گفت: اولین حوزه ای که آسیب های اجتماعی آن را تهدید می کند خانواده است.
حسن میرفندرسکی افزود: امروزه با پیشرفت وتغییرات سریع تکنولوژی بخصوص درعرصه ارتباطات که متاسفانه به سمت فردگرایی افراطی گرایش دارد ،بیشترین آسیب متوجه خانواده ها می شود زیرا در کشور ما به جای توجه به کارکرد اصلی آن بیش ازهرچیز به دنبال استفاده نامناسبت از تکنولوژی هستند.
وی اضافه کرد: دراینصورت با تغییر زیرساخت های اجتماعی خانواده دچار تحول می شود درحالی که بین واقعیت وآن چیزی که باید باشد فاصله بسیاری بوجود می آید وبه دنبال آن کارکرد والدین ازجمله نقش والدگری تغییرپیدا می کند وشاهد ناهنجاری های رفتاری درکودکان ،فرزند پروری ناکارآمد، طلاق و اختلافات شدید خانوادگی خواهیم بود.
میرفندرسکی همچنین گفت که درسال های اخیر، سازمان بهزیستی با رویکرد نوینی که در حوزه پیشگیری
و کاهش آسیب های اجتماعی داشته است از مهمترین متولیان سلامت اجتماعی درکشور محسوب می شود بطوریکه برای اولین بار در قانون برنامه ششم توسعه بیش از20 وظیفه در حوزه سلامت اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده همچون پیشگیری وکاهش طلاق، پیشگیری ازاعتیاد وآگاه سازی دربرابرموادمخدر، پیشگیری ازمعلولیت ها و مشاوره و آزمایش ژنتیک ،آموزش مهارتهای زندگی به زوجین به سازمان بهزیستی واگذار شده است.
این کارگاه کشوری از روز شنبه آغاز شد و به مدت یک هفته درگرگان مرکز استان گلستان با حضور مددکاران اجتماعی مراکز و کلینیک های مددکاری ادامه دارد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.