سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گمیشان شامگاه دوشنبه در خصوص این بیمار به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گف: مدتی قبل یک خانم باردار با سن 21 سال به یکی از مراکز بهداشتی شهرستان مراجعه کرد که در معاینات مشخص شد مادر جوان با مشکل بیماری شدید قلبی مادرزادی مواجه است.
بهمن ایری اضافه کرد که در ادامه رسیدگی به این بیمار، کمیسیون پزشکی تصمیم و پیشنهاد به ختم بارداری گرفت اما این زن و خانواده اش راضی به این کار نشدند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت حفظ جان مادر و نوزاد با انجام مداخلات ومشاوره های متوالی توسط همکاران بهورز، ماما، پزشک و روانشناس مادرباردار متقاعد شد که جهت انجام مراقبت ومعاینات همکاری کند و اقدامات حمایتی متعددی برای حفظ جان این مادر در دستور کار قرار گرفت که ویزیت درمنزل، تشکیل کمیسیون پزشکی با حضور متخصصین قلب وعروق واساتید دانشگاه علوم پزشکی گلستان و اقدامات درمانی رایگان و تقبل هزینه های ایاب وذهاب و سونوگرافی و اکو از آن جمله بود.
وی با بیان اینکه در ادامه این مراقبت ها نوزاد در سلامت کامل بدنیا آمد و هم اینک حال مادر و فرزند مطلوب است، از تلاش و مساعدت مالی مجمع خیرین سلامت و تلاش واحد سلامت خانواده شهرستان و استان گلستان، پزشک و ماما و بهورزان خانه بهداشت این منطقه قدردانی کرد.
شهرستان مرزی گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.