علی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان با اشاره به اینکه رقابت های جهانی اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد، افزود: آخرین مرحله اردوی تیم ملی در بخش اردوهای سطح دریا، در استان مازندران در حال برگزاری است و با توجه به آمادگی پولادمردان ایران و بیش از یک ماه فرصت تا آغاز رقابت های جهانی، دستیابی به آمادگی صد در صدی دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: در اردوهای بعدی نیز تمامی امکانات و شرایط با توجه به برنامه ها و درخواست های کادر تیم ملی فراهم و سعی داریم تا درخشش در خور شان و جایگاه وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی کسب نمائیم.
مرادی در ادامه به مشکل اخذ روادید سیدایوب موسوی اشاره کرد و گفت: با رایزنی مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان، مشکل این ملی پوش حل شده و موسوی هم اکنون در اردو در کنار سایر ملی پوشان مشغول تمرین است.
رییس فدراسیون وزنه برداری همچنین با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مبارزه با دوپینگ و کمیته بین المللی المپیک، ضمن کسر یکی از اوزان وزنه برداری از ابتدای سال جدید میلادی و اینکه 9 کشور را به مدت یک سال محروم کرد، افزود: حضور نداشتن این کشورها نباید شرایطی فراهم کند که ورزشکاران ما سایر حریفان و تیم های شرکت کننده در رقابت های جهانی 2017 آمریکا را دست کم بگیرند.
وی اضافه کرد: ورزشکاران و ملی پوشان ما از گذشته تا به امروز تمامی مدال ها و عناوین خود را در سلامت و پاکی کامل به دست آورده اند و این روند ادامه خواهد داشت.
رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص حضور و فعالیت بانوان در این رشته ورزشی گفت: در رقابت های داخل سالن آسیا در ترکمنستان ورزشکاران کشورهای اسلامی با پوشش مناسب پا به عرصه رقابت ها گذاشتند و درخشش خوبی هم داشتند.
مرادی افزود: از آنجائی که وزنه برداری در بین بانوان علاقمندان بسیاری دارد، لباس ویژه بانوان ایرانی را طراحی کردیم که مورد تائید فدراسیون جهانی قرار گرفته و بانوان وزنه بردار ایران نیز می توانند در رقابت های مختلف برون مرزی شرکت کنند.
به گفته وی؛ د راین پیوند از استانها درخواست شده تا نائب رئیسان خود را مشخص و معرفی کنند.
وی بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بانوان، مربیگری و داوری نیز برای این جامعه هدف در استانها برنامه ریزی شده تا آموزش ها با نظارت مربیان حرفه ای انجام و بزودی شاهد رقابت های رکوردگیری بانوان خواهیم بود.
/1648/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.