به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ ایوب شرافتی روز یکشنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیکی در گرگان افزود: آمار تلفات جانی موتورسیکلت سواران و راکبان و آنها در سطح جاده های استان نیز در مقایسه با سایر بخش ها بیشتر بوده ولی در مقایسه با تلفات تصادفات درون شهری، تا حدودی آمارها کمتر است.
وی با اشاره به وجود بیش از 500 هزار وسیله نقلیه در استان خاطرنشان کرد: این آمار به معنای وجود یک خودرو به ازای هر 3.5 نفر است و با این وجود، میزان تصادفات درون شهری از سال 90 تاکنون روند کاهشی و نزولی داشته است.
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان گلستان افزود: امروز حساسیت در حوزه ترافیکی و سوانح رانندگی بیشتر شده و هرچه این حساسیت بالاتر باشد، شاهد رعایت بیشتر قوانین خواهیم بود که باعث کاهش بیشتر تصادفات می شود.
وی عنوان کرد: آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان و فرهنگ سازی ترافیکی برای کودکان بدون شک باعث تغییر و بهبود فرهنگ رانندگی خواهد شد.
وی ادامه داد: راهوران محله می توانند نقش موثر و بسزایی در کنترل تخلفات و کاهش سوانح رانندگی در استان داشته باشند و انتظار است بتوانیم میزان آمارهای سوانح رانندگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.
رئیس پلیس راهور گلستان گفت: موضوع تصادفات و مسائل ترافیکی یکی از مشکلات و مسائلی است که حل آن مستلزم تلاش و همراهی همه آحاد مردم و مسئولین در بخش های مختلف است.
وی تصریح کرد: در زمینه کاهش حوادث رانندگی نباید همه مسئولیت ها را متوجه پلیس بکنیم، زیرا وظیفه پلیس اقدامات برخوردی و پیشگیرانه با استفاده از ابزارهای قانونی است و اگر می خواهیم شاهد اقدامات تاثیرگذار در زمینه کاهش تصادفات باشیم باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهیم.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.