فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اهدای خون هشت هزار و 900 واحد توسط آقایان و 410 واحد توسط بانوان بوده است.
وی گفت: میزان اهدای خون توسط بانوان درنیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد و میزان اهدای خون آقایان نیز 2،6 درصد رشد داشته است.
دکتر محمدی اضافه کرد: از مجموع اهدا کنندگان خون درنیمه نخست امسال 60 درصد آنان از اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل درسال دو بار خون اهدا می کنند.
وی تعداد اهداکنندکان خون برای بار اول درنیمه نخست امسال را 1400 نفر ذکر کرد و گفت: میانگین سنی بیشترین اهداکنندگان خون 20 تا 35 سال بوده است.
مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس همچنین از نیاز این پایگاه به گروه خونی 'O مثبت' خبر داد و از دارندگان این گروه خونی درخواست کرد با مراجعه به این پایگاه یا تیم های سیار، نسبت به اهدای خون اقدام نمایند.
محمدی گفت: پایگاه انتقال خون گنبدکاووس و تیم های ثابت و سیار آن در سطح شهرهای شرق استان گلستان همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 19:30 دقیقه عصر آماده دریافت خون از علاقه مندان گروه سنی 18 تا 60 سال می باشند.
وی با قدردانی از اهداکنندگان خون یادآور شد: خون های اهدایی مردم علاوه بر تامین نیاز خونی بیمارستان های منطقه شرق گلستان، به مصرف 191 بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، 116 بیمار تالاسمی و 69 بیمار هموفیلی و همچنین بیماران سوانح رانندگی و جراحی های پزشکی این منطقه می رسد.
به گزارش ایرنا، به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی (14 تا 20 مهر) فرمانده انتظامی گنبدکاووس و برخی پرسنل آن و نیز جمعی از پرسنل هنگ مرزی اترک گلستان، روز شنبه با حضور در پایگاه انتقال خون این شهرستان در امر انساندوستانه اهدای خون مشارکت کردند.
حوزه فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس، علاوه بر این شهرستان، 6 شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان شامل آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله می باشد.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 867 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.