سرهنگ دوم حسین لیاقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته ناجا (14تا 20 مهر) و اعلام برنامه های مرزبانی به این مناسبت ،اظهارداشت: برنامه های این هفته در راستای استیفای حقوق مرزنشینان، بیان مشکلات و محرومیت مناطق مرزی و توجه دادن بیشترمسئولان برای رفع این محرومیت ها برگزار می شود.
وی شعار مرزبانی را در این هفته 'مرزبانی برای امنیت و امنیت برای همه' بیان کرد و افزود: ویزیت رایگان بیماران با حضور تیم های تخصصی پزشکی و درمانی از جمله طرح های مردم یاری در مناطق محروم و مرزی است که همزمان با هفته مرزبانی و ناجا اجرا می شود.
لیاقی ادامه داد: فرماندهی مرزبانی استان گلستان در اجرای طرح های مردم یاری در مناطق مرزی استان طرح ویزیت و توزیع اقلام دارویی رایگان را میان بیماران با حضور پزشکان و اکیپ های درمانی و با همکاری بهداری ناجا و علوم پزشکی گلستان با اعزام گروه های سیار در این هفته اجرا می کند.
معاون اجتماعی مرزبانی گلستان به نشست با سران طوایف، ریش سفیدان و منتفذین محلی در مناطق مرزی نیز اشاره کرد و گفت: این نشست ها در راستای قدردانی از تلاش مرزیاران برای همکاری در تامین امنیت مرزها و نیز شنیدن مسائل و مشکلات آنان و همکاری در جهت محرومیت زدایی از مناطق مرزی برگزار می شود.
وی در ادامه روزهای هفته ناجا و مرزبانی را با عنوان های 'مرزبان ، حاکمیت ارزش های اسلامی، ولایت مداری، جامعه ایمانی؛ مرزبان ، اقتدار، کارآمدی، حرفه ای گرایی؛ مرزبان، هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری؛ مرزبان، آموزش همگانی ،مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی؛ مرزبان، قانون گرایی، انضباط اجتماعی، امنیت پایدار؛ مرزبان، دانش بنیانی، پژوهش محوری ، توانمندی و مرزبان، حماسه حسینی (ع)، فضایل اخلاقی، ایثارگری و شهادت' بیان کرد.
وی؛ برنامه های شاخص این هفته را حضور در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان مرزبانی، افتتاح مساجد و نمازخانه یگان های مرزی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان های مناطق مرزی، افتتاح طرح های عمرانی در مناطق مرزی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گلستان و تشکیل شورای اداری با حضور کارکنان و مسئولان هنگ مرزی اترک و پایگاه دریابانی استان اعلام نمود.
به گفته سرهنگ دوم لیاقی؛ برنامه ریزی برای ارائه خدمات مضاعف به مرزنشینان ،حضور کارشناسان و مربیان آموزش همگانی در مدارس مناطق مرزی، توزیع بروشورهای هشدار مرزی وآگاه سازی با موضوع آسیب های اجتماعی در مناطق مرزی، اجرای مسابقه کتابخوانی، غبارروبی وعطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های این هفته است.
وی در خصوص اقدامات مرزبانی برای رفع محرومیت از مناطق مرزی به طرح های عمرانی درحوزه جاده سازی، نوسازی مدارس، ایجاد کارگاه های اشتغالزایی، تلاش برای احیای بازارچه مرزی اینچه برون در جهت توسعه تعامل با کشور همسایه و رفع محرومیت از مناطق مرزی اشاره کرد.
معاون اجتماعی مرزبانی گلستان از بهره برداری یک دهنه پل درمنطقه مرزی چات گنبدکاووس به مناسبت هفته ناجا و مرزبانی نیز اشاره کرد.
استان گلستان واقع در شمال ایران 348 کیلومتر مرز خشکی و 95 کیلومتر مرزی آبی با کشور ترکمنستان دارد.
1648
انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.