به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی روز سه شنبه در پایان سفر به چهارمحال و بختیاری افزود: قانون خدمت رسانی به ایثارگران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما چون بار مالی فراوانی داشت دولت دهم آن را اجرایی نکرد.
به گفته وی، چون این قانون بار مالی داشت شورای نگهبان آن را به مجلس شورای اسلامی بازگرداند و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بدون اعلام نظر به مجلس بازگشت داد و مجلس آن را به دولت ارائه کرد.
وی افزود: دولت یازدهم از همان ابتدا، برای اجرای این قانون گام برداشت و حدود 81درصد آن را تاکنون اجرایی کرده است و مابقی آیین های آن نیز در دست تدوین است.
به گفته وی، به دلیل اینکه برخی از بندهای آن با قانون ششم توسعه مشترک است، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه های اجرایی آن را تهیه و به دولت ارائه کرده است و امید است با توجه به اینکه قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران بار مالی فراوانی دارد، به طور کامل اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه بر مسائل درمانی ایثارگران و خانواده توجه ویژه ای شده است.
شهیدی محلاتی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای برنامه ششم در سال 96 به حدود 24هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امید است دولت اعتبار لازم را برای اجرای این برنامه تصویب کند.
به گفته وی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بندهایی از برنامه ششم توسعه را نیازمند بار مالی نبوده آغاز کرده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کرامت خانواده های شهدا و ایثارگران و خدمت رسانی به این جامعه را وظیفه همگامی دانست و گفت: در دولت یازدهم آرامش نسبی در این زمینه حاصل شد و این نارسایی ها در بخش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دولت رفع شد.
به گفته وی، معوقات ایثارگران که افزون بر 50 هزار میلیارد ریال بود و از سال 76 باقی مانده بود در دولت یازدهم پرداخت شد و 6هزار و 200میلیارد ریال معوقات سال 95 ایثارگران نیز امید است بزودی پرداخت شود.
به گفته شهیدی محلاتی، روابط بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه هدف در دولت یازدهم بهبود یافت و باعث شد بخشی از دغدغه های جامعه هدف در این دولت رفع شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران 60هزار نفر از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران را در نوبت اشتغال دانست و گفت: براساس قانون 25درصد از سهمیه استخدامی ها به ایثارگران تعلق دارد و در دولت یازدهم زمینه اشتغال 75 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شهدا فراهم شد.
به گفته وی،سال گذشته دولت زمینه اشتغال650هزار نفر را فراهم کرد و امسال باید زمینه اشتغال 950هزار نفر را فراهم کند.
شهیدی محلاتی در خصوص شهدای مدافع حرم نیز گفت: یک هزار شهید مدافع حرم وجود دارد و هیچ تفاوتی بین شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی نسبت با انتخاب ' بهاره کشفی' به عنوان مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید انتقاداتی به بنیاد شهید شده است نیز گفت:یکی از تاکیدات رئیس جمهوری و دولت دوازدهم تاکید بر جوانگرایی و بهره مندی از ظرفیت بانوان در پست مدیریتی است.
شهیدی محلاتی افزود: مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید از خانواده شهدا و امور ایثارگران است و مراحل گزینش و استخدام وی به صورت قانونی طی شده است و نامبرد دارای مدرک تخصصی حقوق می باشد، که متاسفانه انتخاب این بانوان از سوی برخی از منتقدان به نقدهای مختلف همراه شد.
به گفته وی، متاسفانه فضای مجازی به جای پرداختن به واقعیت ها اقدام به تخریب افراد می کند و عده ای در این زمینه بی تقوایی کردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر دو روزه به شهرکرد به عنوان نماینده دولت، در نشست شورای اداری، افتتاح طرحهای هفته دولت و تکریم گلزار شهدا و نشست خبری حضور یافت.
با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران 82 طرح شهرستان شهرکرد بهره برداری و کلنگ زنی شد.
خبرنگار : محمود رئیسی**
2097/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.