سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کوتاهی‌ ها باعث بروز حوادث تلخ می شود در حالی که با اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی می توان از بروز بسیاری از این حوادث پیشگیری کرد.
وی عنوان کرد: بخشی از اقدامات ناجا به عنوان ابزار حاکمیت؛ سلبی بوده که مجبور به اجرای ماموریت ‌ها و برخوردهای فیزیکی است که فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی به کاهش این گونه ماموریت ها کمک می کند.
سردار جاویدان با یادآوری اینکه ناجا به دنبال اجتماعی کردن موضوعات امنیتی است تا بسیاری از مشکلات انتظامی و امنیتی با فعالیت‌ های اجتماعی و اقدامات نرم رفع شود، ادامه داد: هدف پلیس، جلب رضایت مردمی برای افزایش کیفیت خدمات در جامعه است.
فرمانده انتظامی گلستان همچنین با ارائه گزارشی در خصوص کشف مواد مخدر گفت: سال گذشته 4.5 تن انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن (94) 80 درصد رشد داشت، اما در شش ماه نخست سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر در استان 4 تن بوده که در مقایسه با سال قبل در همین بازه زمانی 56 درصد رشد دارد.
به گفته وی؛ از میزان کشفیات شش ماه نخست امسال، 3.2 تن تریاک و مابقی دیگر مخدرها بوده است.
وی تصریح کرد: در این مدت 26 باند تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر منهدم شد که از سوداگران مرگ 93 دستگاه انواع اتومبیل، 30 دستگاه موتورسیکلت، 7 قبضه اسلحه و 500 میلیون ریال وجه نقد کشف و ضبط گردید.
فرمانده انتظامی گلستان یادآور شد که درحوزه قاچاق کالا امسال 2400 فقره پرونده تشکیل، 2281 نفر در این پیوند دستگیر و 557 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اینکه مواد غذایی، تجهیزات ماهواره ای، مواد آرایشی و بهداشتی، دارو بیشترین کشفیات این بخش بوده است، گفت: ارزش ریالی این پرونده ها 108 میلیارد و 946 میلیون ریال است.
وی بدون اشاره به ارزش ریالی همچنین اظهار داشت که در همین مدت 4 فقره پرونده پول شویی، 2 فقره اختلاس و 50 فقره زمین خواری در استان کشف و ضبط شد.
سردار جاویدان در بخش جرائم فضای مجازی نیز از افزایش 36.5 درصدی وقوع جرم در این حوزه خبر داد که از این موارد 70 درصد مربوط به هتک حیثیت و مابقی جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه ای است.
به گفته وی، دراین پیوند 139 نفر متهم شناسائی و تحویل مقامات قضائی شدند.
فرمانده انتظامی گلستان بدون اشاره به رقم، از آمار بالای کشف اسلحه در استان نیز خبر داد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.