به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام روح الله حسینیان شامگاه یکشنبه در سخنرانی به مناسبت ماه محرم در مسجد الاقصی گرگان اظهار داشت: تشخیص امور حق از باطل نیازمند به فکر و بینش عمیق است، باید ارزش های اسلامی و حقیقت اسلام را بشناسیم و جلوی انحراف و تحریف را بگیریم.
وی با اشاره به تاریخ کربلا و عاشورا به چرایی دور ماندن عده کثیری از مسلمان از اهل بیت و خاندان پیامبر(ص) در آن برهه از زمان پرداخت و اضافه کرد: اینکه پس از حدود نیم قرن از رسالت نبی اکرم (ص)، عده ای منحرف شوند و اهل بیت پیامبر را تنها بگذارند نشان دهنده انحراف در جامعه اسلامی وقت است.
حجت الاسلام حسینیان ادامه داد یکی از دلایل این انحراف فعالیت های رسانه ای بنی امیه بود، آنان با زور و زر و تهدید محدثین و صحابه و خطبا را در راستای جعل حدیث و روایت به خدمت گرفته و شرایط را طوری دگرگون کردند که همه فضایل به بنی امیه نسبت داده شد.
به گفته وی؛ جو عمومی ممالک اسلامی طوری شد که تبری جستن از خاندان علی (ع) جزو فضایل محسوب می شد و محب بودن آنان منکر تلقی می شد و غبار و انحراف در جامعه به حداکثر رسیده بود.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده ای از صحابه نیز که حاضر نشدند برعلیه خاندان رسول الله به طرح روایت جعلی و احادیث غلط بپردازند؛ سکوت اختیار کردند.
وی گفت: طبق تاریخ حتی کسانی از صحابه که در واقعه غدیر حضور داشتند، حاضر نشدن این واقعه را شهادت بدهند و به بهانه هایی همچون کهولت سن آن را انکار کردند.
حجت الاسلام حسینیان اظهار داشت: تاریخ قابل تکرار است باید هوشیار باشیم عده ای که روزنامه و رسانه در اختیار دارند نتوانند ارزش های اسلامی را تغییر دهند و جای حق و باطل را عوض کنند.
در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید گلستان ، فرمانده سپاه گرگان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی حضور داشتند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** تنظیم: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.