به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی قره قاشی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به هفتم مهر روز آتش نشانی اظهار داشت: اکنون این سازمان در 6 نقطه شهر گرگان دارای ساختمان و امکانات برای ارائه خدمات است که در صورت اعلام نیاز از سوی شهروندان اقدام خواهد شد.
به گفته وی؛ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان علاوه بر 100 آتش نشان، یکهزار و 100 داوطلب آموزش دیده دارد که برای برگزاری دوره های آموزشی به دیگر شهروندان می توانند به سازمان کمک کنند.
وی افزود: در نیمه نخست امسال به دو هزار و 704 شهروند گرگانی آموزش اطفا حریق و پیشگیری از آتش سوزی داده شد که بیشتر این جمعیت، قشر دانش آموز بودند.

*شناسایی 40 نقطه در شهر گرگان برای نصب شیر اضطرار
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از شناسایی 40 نقطه در سطح این شهر برای نصب شیر اضطرار خبر داد و خواستار همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری در نصب این تعداد شیر آتش نشانی شد.
به گفته وی؛ از این جانمایی برای نصب شیر اضطرار ، 10 نقطه در بافت قدیم شهر قرار دارد که آتش نشانی برای خدمت رسانی به هنگام بروز حوادث به نصب و بهره برداری از آنها نیاز مبرم دارد.

*هیات های مذهبی توصیه های ایمنی را مد نظر داشته باشند.
قره قاشی از مسئولان هیات های مذهبی خواست که در رفع نواقص ایمنی محل فعالیت خود اقدام کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
به گفته وی؛ سازمان آتش نشانی توصیه ها در خصوص رعایت نکات ایمنی را از طریق تلگرام نیز اطلاع رسانی می کند و هیات های مذهبی و بخش های مختلف می توانند از این توصیه ها در راستای پیشگیری از بروز حوادث بهره مند شوند.
در شهر گرگان حدود 400 هیات مذهبی فعالیت دارند.

*شهر گرگان به 8 ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد
وی گفت: شهر گرگان مرکز استان گلستان به 8 ایستگاه آتش نشانی فعال نیاز دارد تا خدمات در هنگام بروز حوادث به راحتی و بموقع به شهروندان ارائه شود.
قره قاشی افزود: اکنون این سازمان دارای 6 ایستگاه آتش نشانی فعال است.
به گفته وی؛ به تازگی دستور ایجاد ایستگاه هفتم آتش نشانی در منطقه ویلا شهر گرگان از شهرداری دریافت شده است و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
وی در خصوص تجهیزات سازمان آتش نشانی گرگان افزود: در دو سال اخیر چهار دستگاه خودروعملیاتی مجهز به بالا بر، اطفای حریق، امداد و نجات و تانکر 16هزار لیتری آب خریداری و به کار گرفته شده است.
قره قاشی بر سرمایه گذاری در بخش پیشگیری از جمله نصب سیستم اعلان و اطفا حریق تاکید کرد و گفت: باید این مهم در اولویت بوده و سپس برای تجهیز سازمان آتش نشانی به امکانات خودرویی اقدام شود.

* مهار و خاموش کردن آتش سوزی بیشتر حوزه عملیاتی آتش نشانان گرگان
قره قاشی گفت: از ابتدای امسال یکهزار و 535 مورد عملیات ازسوی آتش نشانان این سازمان در گرگان انجام شد که بیشترین آن با 341 مورد مربوط به اطفای حریق علف های هرز و آتش سوزی ضایعات لاستیک بوده است.
وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل انجام عملیات از سوی آتش نشانان گرگان بیشتر بوده است، افزود: سال قبل آتش نشانان گرگان دو هزار و 234 عملیات انجام دادند.
گرگان بیش از 460هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین شهر استان گلستان به شمار می رود.

*تدارک 15 ویژه برنامه گرامی داشت هفته آتش نشانی و ایمنی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: امسال در ایام هفته آتش نشانی و ایمنی، 15 ویژه برنامه متنوع توسط این سازمان برگزار می شود.
وی افزود: رژه ناوگان عملیات آتش نشانی، مسابقات چهارجانبه والیبال میان دستگاه های امدادی، نمایشگاه جامعه ایمن با مشارکت شهروندان، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری دوره های آموزشی درمهدهای کودک و مدارس از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای گرامی داشت هفته آتش نشانی و ایمنی در شهر گرگان است.
هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شده است، 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند و این درحالی بود که حین عملیات خاموش کردن حریق ،دوباره هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه کردند که تعدادی از آتش نشانان قهرمان به شهادت رسیدند.
طرح تعیین این مناسبت به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.