به گزارش ایرنا، شهردار بندرعباس عصر سه شنبه در سومین نشست پنجمین دوره شورای شهر بندرعباس گفت: کمک به ایمن سازی و زیباسازی مدرسه ها و هرس درختان کنار فضاهای آموزشی از برنامه های شهرداری برای آغاز سال تحصیلی جدید است.
عباس امینی زاده برنامه ریزی برای استفاده از توان حمل و نقل عمومی جهت جابجایی دانش آموزان و والدین آن ها و ساماندهی و برنامه ریزی شرکت های فعال در زمینه سرویس مدرسه ها را به عنوان دیگر برنامه های شهرداری در طرح مهر معرفی کرد.
در ادامه این نشست مدیران آموزش و پرورش ناحیه های دو گانه بندرعباس و مدیران سازمان ها و مجموعه های تابعه شهرداری ضمن بیان برنامه های بازگشایی مدرسه ها به طرح مشکلات و چالش ها پرداختند.

** استمداد ناحیه دو آموزش و پرورش برای مشکل تراکم دانش آموز و کمبود کلاس
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس در صحن علنی شورای شهر با تشریح وضعیت تراکم دانش آموز و کمبود کلاس های درس اظهار داشت: حدود 435 کلاس دو نوبتی با تراکم بیش از 45 دانش آموز در این ناحیه وجود دارد.
سید هادی حسینی ادامه داد: تعداد کل دانش آموزان در برخی مدرسه های فرسوده با قدمت حدود 40 سال حدود یک هزار و 200 نفر است که کیفیت آموزش در چنین مدرسه ها و کلاس هایی مشخص است.
وی از شهرداری و شورای شهر خواست با استفاده از ظرفیت های گوناگون از جمله خیران و نیکوکاران به آموزش و پرورش کمک کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس نیز در این نشست موارد نقص ایمنی مدرسه ها را متذکر شد.
فرجام دانش اظهار داشت: یکی از نکته های مورد ایراد، عدم دریافت استعلام ایمنی هنگام احداث مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس است.
به گفته وی نتیجه این بی توجهی ساخت مدرسه هایی است که در صورت بروز هرگونه حادثه، خودروی آتش نشانی قادر به عبور از سر درب آن ها نیست.
وی ادامه داد: بسیاری از مدرسه ها که باید الگوی ترویج فرهنگ و آموزش ایمنی باشند، خود ایمن نیستند.
فرجام دانش اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات بحث عملیات است که سازمان آتش نشانی مدت پنج سال است طرحی برای آموزش رایگان در مدرسه ها ارائه کرده است اما آموزش و پرورش توجهی نمی کند.

** شورا و شهرداری موسسه خیریه نیست
نایب رییس شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش باید توجه داشته باشد که شورا و شهرداری موسسه خیریه نیست.
فیصل دانش ادامه داد: یکی از موارد مورد سئوال، چگونگی هزینه کرد سه درصد عوارض شهرداری بندرعباس است که به آموزش و پرورش پرداخت می شود.
وی خواستار ارائه گزارش درباره هزینه کرد این عوارض شد و اضافه کرد: این عوارض در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته و در سراسر استان هزینه شده است در حالی که عوارض شهرداری بندرعباس باید در آموزش و پرورش همین شهر هزینه شود.

** رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک: عوارض سه درصد را به خودمان بدهید
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن تایید گفته های نایب رئیس شورای شهر درباره عوارض اظهار داشت: باید ترتیبی داده شود تا این مبلغ بدون واریز به حساب اداره کل آموزش و پرورش، مستقیم به آموزش و پرورش ناحیه های یک و دو بندرعباس پرداخت شود.

**مصوبه در وقت اضافه
پس از پایان نشست مشترک شهردار، شورای شهر و مدیران آموزش پرورش، بخش دوم جلسه شورای شهر به موضوع اختلاف نظر بین شورا و فرمانداری بندرعباس درباره مصوبه های آخرین روزهای فعالیت شورای چهارم اختصاص یافت.
رئیس پنجمین دوره شورای شهر که سابقه عضویت در شورای چهارم را نیز دارد در این باره گفت: هفت مصوبه شورای چهارم که روز 31 مرداد تصویب شده به دلیل تصویب پس از زمان فعالیت قانونی شورا از فرمانداری برگشت داده شده است.
در حالی که اسلام باوقار قصد طرح مجدد مصوبه های 31مرداد شورای چهارم برای تصویب مجدد را داشت یکی دیگر از اعضای شورا با این تصمیم مخالفت کرد.
پرویز سالاری مدعی شد: فرمانداری در جایگاهی نیست که مصوبه های شورا را رد کند و باید در این زمینه دوباره نامه نگاری شود.
وی ادامه داد: فرمانداری تنها اجازه تطبیق مصوبه ها با مفاد قانونی را دارد و اگر اختلاف نظری وجود دارد باید به هیات حل اختلاف ارجاع داده شود که فیصل دانش موافقت خود را با دیدگاه سالاری اعلام کرد.
به این ترتیب طرح مجدد مصوبه ها در سومین نشست شورای پنجم از دستور کار خارج شد.
باوقار پیش از پایان جلسه تصریح کرد: بر خلاف آن چه گفته شد، فرمانداری می تواند مصوبه های شورا را رد کند و این امر مسبوق به سابقه است که می توان به رد کردن دو مصوبه شورا پیرامون تیم فوتبال شهرداری بندرعباس توسط فرمانداری اشاره کرد.
در حالی که یکم شهریور جاری مراسم تحلیف شورای پنجم برگزار شد، 31 مرداد گذشته شورای چهارم، هفت مصوبه را از تصویب گذراند.
تفاهمنامه با استانداری هرمزگان جهت راه اندازی سالن مدیریت بحران در استانداری جدید به متراژ یک هزار و 500 متر مربع، تصویب تفریغ بودجه سال 95، چندین مورد تغییر کاربری از ورزشی به مسکونی، معبر به مسکونی و یک مورد تغییر کاربری از معبر، مسکونی و فضای سبز به تجاری از مصوبات آخرین ساعت های فعالیت شورای چهارم بود که فرمانداری بندرعباس آنها را برگشت داده است.
2094/7408
گزارش: هومن محمد کرمی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.