به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز پنجشنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و همه افراد جامعه بایستی در قبال آن احساس مسئولیت نمایند.
وی با ابراز گله مندی از برخی ادارات و نهادها و یا مردم به دلیل سلب مسئولیت از خود و انداختن آن بر عهده دیگران افزود: فلسفه این واجب الهی، نظارت عمومی و حساس بودن نسبت به سرنوشت اجتماعی است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: هرگونه کم توجهی یا بی تفاوتی نسبت به این واجب الهی سبب نفوذ آسیب های اجتماعی و فرهنگ لیبرالیسم غربی در همه بخش های جامعه و خانواده ها می شود.
وی، تقویت انقلاب اسلامی را از بالاترین معروف در جامعه دانست و تصریح کرد: تقویت ادبیات و مسیر انقلاب اسلامی که همان راه امام، شهیدان و رهبری است باید مورد توجه همگان بویژه رسانه های ارتباط جمعی قرار گیرد.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، گفت: رسانه ها باید بین این دو مناسبت که از ارزشهای اسلامی و نیز نماد فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری است، به عنوان یک معروف پیوند و آن را در جامعه تبلیغ نمایند.
به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ساختار سازمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از اجرای هفت برنامه شاخص درهفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر (اول تا هفتم محرم) در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوم علی لشکربلوکی گفت: این برنامه ها که بیشتر جنبه آموزشی و نیز آگاهی بخشی به اقشار مختلف را دارد در دو بخش مردم و ادارات و نهادها برگزار می شود.
وی بااشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، افزود: رسانه ها از ظرفیت های خوب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید از این ظرفیت و دیگر توانمندی ها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای تبیین، ترویج و گفتمان سازی و نیز پیشبرد اهداف این فریضه الهی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید برضرورت نهادینه شدن فرهنگ عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه و تاثیر آن در کاهش آسیب های اجتماعی، نقش رسانه ها را در این خصوص مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.