به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی نژاد روز دوشنبه در آیین افتتاحیه این جشنواره افزود: برای حضور در این جشنواره، بیش از یک هزار و چهار اثر در شش بخش به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت از میان 427 اثر بخش دختران و 577 اثر بخش پسران، با نظر 37 داور، برای مرحله پایانی 317 دانشجو جواز حضور در مرحله نهایی را دریافت کردند.
نجفی‌ نژاد با بیان اینکه ورود دانشجو به عرصه قرآنی باعث می‌ شود که شخصیت دانشجو به بالندگی برسد،گفت: در این جشنواره دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شرکت دارند.
وی ادامه داد: برخی شاید تصور کنند با دستیابی به دانش و تخصص، بشر نیاز چندانی به موضوع معنویت نداشته باشد اما همه آنهایی که کار و تحقیقات انجام دادند به این نکته اذعان دارند که انسان ها نیازمند منبعی برای الهام گرفتن هستند و قرآن می ‌تواند مسیر بسیار درستی برای رستگاری انسان باشد.
نجفی‌ نژاد گفت: همه دانشمندان این را تایید کرده اند که در قرآن مسائل جدایی از یافته‌ های علمی وجود ندارد و به فرموده قرآن، آنهایی که صاحب علم هستند خواهند دید که چیزی که در قرآن نازل شده چیزی جز حقیقت نیست و نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این جشنواره گفت: هر بنایی یک مبنایی می خواهد و مبنای سبک زندگی بشر، تفکر، بینش و اعتقاد انسان است و آن مبنایی که می تواند سبک زندگی را درست کند، در واقع جهان بینی است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: از سوی دیگر نوع نگاه ما باید به انسان مشخص شود و با توجه به نگاه های متفاوت به انسان در جهان و حتی کشورهای غربی، نگاه کشورهای اسلامی باید به سبک اسلامی باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: توجه به زندگی پس از این جهان، از مواردی است که باید به آن توجه داشت و در واقع اسلام این سه مرحله را به عنوان بهترین ها برای سبک زندگی بیان داشته است.
آیت الله نورمفیدی افزود: به اشکال مختلف به قرآن پرداختن خوب است، اما نباید از مساله توجه به قرآن غافل شد.
سی و دومین جشنواره قرآن و عترت سراسر دانشجویان کشور با حضور 317 نفر از دانشجویان در شش بخش از امروز در گرگان آغاز شده و به مدت سه روز در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه خواهد داشت.
/1860/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.