به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین جلسه که روز یکشنبه با شرکت نماینده چهارشهرستان شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی وتنی چند از مسئولین وکارشناسان برگزارشد، فرماندارکلاله در گزارشی، دسترسی جمعیت شهرها و روستاهای این شهرستان به راه های ارتباطی مناسب را از شاخص های توسعه این شهرستان بیان کرد.
نصرت برزگر افزود: میزان بهره‌مندی مردم از راه مناسب و آسفالته یکی از فاکتورهای اصلی توسعه شهرستان است که در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی منطقه بسیار تاثیرگذار است.
وی با تشریح کم و کیف وضعیت راه‌ها و پروژه‌های فعال و کاستی‌های موجود این بخش در کلاله، گفت: 460 کیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد که 53 کیلومتر از این راه‌ها اصلی و فرعی است و مابقی، راه‌های روستایی و کوهستانی هستند.
نماینده چهار شهرستان منتهی الیه شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی پس از این نشست و بازدید از چند محور ارتباطی اصلی، بین شهری و روستایی شهرستان کلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه و شهرسازی از جمله دستگاه هایی است که به هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده و هنگام بحران‌های طبیعی یاری‌رسان دستگاه های اجرایی مرتبط، گروه های امداد و نجات و مدیریت بحران فرمانداری‌ها است.
شهرام کوسه غراوی افزود: به دلیل گستردگی خدمات راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف، اقدامات این دستگاه تاثیرات همه جانبه ای دارد.
وی با اشاره به افزایش حوادث و تصادفات جاده ای، ضرورت بازسازی، تعریض و تجهیز محورهای بین شهری و راه های روستایی را مورد تاکید قرار داد.
به گفته نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی تامین ساز و کار اجرای پروژه های تعریض جاده کلاله - مراوه تپه ، مینودشت - گالیکش، تقاطع همسطح در سه راهی کلاله - گالیکش - مشهد از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی بازسازی و تعریض جاده روستاهای چالجه - قویجق ، چیشت خوجه لر- روشن دره ، روشنایی و ترمیم سازه نگهدارنده پل، تکمیل آسفالت محور گردشگری خالدنبی و روستاهای مسیر و تعریض جاده کلاله به فرودگاه را از دیگر موارد مورد بحث ذکر کرد و گفت: در این نشست با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی موارد مطروحه مورد بررسی و توجه قرار گرفت.
شهرستان کلاله با بیش از 110 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.