عبدالغفور ایران نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بافت نفوذناپذیر خاک در شهر کنارک و بالا بودن سطح آب ضروری است هر چه سریعتر برای جلوگیری از بروز خسارت و آبگرفتگی معابر و منازل، پروژه جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری تکمیل و بهره برداری شود.
وی افزود: عملیات اجرایی طرح فاضلاب کنارک از سال 1383 آغاز شده و تاکنون فقط 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه مهم را خواستار شد و افزود: مردم شهر کنارک سالهاست با آب های سطحی باران و فاضلاب در کوچه و خیابان رو به رو بوده و بوی بد آنان را آزار می دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجاورت شهر کنارک با دریای مَکُّران و نفوذ پذیری کم خاک، بالابودن تراز آب زیرزمینی و ناکارآمد بودن سیستم چاه‎های جذبی موجب جاری شدن فاضلاب و آبهای سطحی در سطح شهر می ‌شود.
ایران نژاد تصریح کرد: اجرای فاضلاب کنارک یکی از مهم ترین خواسته ‎های شهروندان کنارک است که عدم تکمیل و طولانی شدن زمان بهره برداری آن موجب بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی خواهد شد.
وی بیان کرد: مردم شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر مشکلات زیادی درخصوص بی آبی دارند که جا دارد دولت با احداث آب شیرین کن در نوار ساحلی و احداث سد در رودخانه های نیکشهر و قصرقند این مشکل را برطرف کند.
نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تسطیح و رگلاژ به موقع راههای روستایی حوزه انتخابیه موجب نارضایتی مردم روستایی شده که لازم است اداره کل راه و شهرسازی مشکلات سوخت و هزینه تعمیر ونگهداری ماشین آلات راهسازی را تامین کند.
ایران نژاد خواستار توجه ویژه به تکمیل راه ترانزیتی کنارک- جاسک شد و افزود: این پروژه باید هرچه سریعتر تکمیل شود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.