به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در سخنانی با خیرمقدم به مهمانان جشنواره گفت: استفاده از ظرفیت این جشنواره برای نمایش وحدت و همدلی مردم گنبدکاووس که از اقوام و مذاهب مختلف هستند، از دلایلی است که برای اولین بار و پس از برگزاری 10 دوره این حشنواره در گرگان، گنبدکاووس نیز میزبانی آن را پذیرا شود.
عبدالقدیر کریمی با تشریح طرفیت های گردشگری و تاریخی گنبدکاووس افزود: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت مناسبی است تا در کنار نمایش توانمندی استان های مختلف کشور، ظرفیت های شهرستان گنبدکاووس در زمینه های مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری معرفی شود.
وی با بیان اینکه مردم گنبدکاووس به عنوان نماد اتحاد اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی شهره هستند، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره به اتحاد و همگرایی ملی و مذهبی بین اقوام استان های مختلف کشور کمک کند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی گفت: امسال بخشی از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس به عنوان شهرستانی که نماد همزیستی مسالمت آمیز قومیت ها و پیروان مذاهب مختلف اسلامی می باشد، برگزار می شود.
قرجه طیار خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره صرفا معرفی فرهنگ اقوام نیست بلکه، تقویت وحدت و انسجام ملی در کشور و نمایش این اتحاد و عظمت آن در استان گلستان، از اهداف آن است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های اقوام مناطق مختلف کشور برای جذب سرمایه گذاری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری به تامل و اتخاذ تصمیمات ویژه نیاز دارد و دولت نیز باید در زمینه مسائل زیرساختی سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه توریسم و گردشگری از پولسازترین صنایع در جهان محسوب می شود و برخی از کشورها تنها با تکیه بر این صنعت، ارزآوری عمده ای دارند، خاطرنشان کرد: کشور ما ایران نیز می تواند با داشتن جاذبه های فرهنگی و تاریخی غنی، یک کشور گردشگر پذیر باشد.
وی تصریح کرد: این امر با سرمایه گذاری دولت در امور زیرساختی و آماده کردن ریرساخت ها و نیز استفاده از سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از سیزدهم شهریور در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شد و تا شانزدهم شهریور در این شهر ادامه داشت.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، امسال شهرستان گنبدکاووس نیز میزبانی بخشی از این جشنواره را عهده دار شد و از هجدهم تا بیستم شهریور برنامه های این جشنواره گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان گلستان در شرق این استان برگزار می شود.
این جشنواره در سه بخش در حال برگزاری است و در بخش صنایع دستی 27 استان، بخش سوغات 25 استان و بخش موسیقی و آیین های سنتی اقوام مختلف نیز 15 استان حضور دارند.
در نخستین شب اجرای این جشنواره در گنبدکاووس، گروه های موسیقی و آیین های سنتی استان های مختلف کشور از جمله اقوام خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر و نیز یک گروه فرهنگی از ترکمن های گنبدکاووس به اجرای موسیقی و آیین های سنتی خود پرداختند.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.