حسین خواجه بیدختی روز شنبه در حاشیه دومین روز نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر در گرمسار در گفت و گو با ایرنا افزود : ظرفیت های گردشگری سمنان با وجود عرصه های طبیعی و تاریخی و قومیت های مختلف بسیار سرشار است که با ساماندهی و برنامه ریزی موثر در این بخش می توان برای افزایش رفاه اجتماعی در استان گام برداشت.
وی اظهار داشت : برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی و افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان تاثیر شایانی دارد و این اداره کل با همکاری اداره کل ورزش و جوانان درصدد است چند همایش گردشگری ،فرهنگی و ورزشی را امسال در استان برگزار کند.
وی خاطرنشان کرد : همه شهرستان های سمنان از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی برخوردارند و باید در دولت دوازدهم به معنی واقعی طرح سمنان از معبر به مقصد را عملیاتی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد : براساس برآوردهای اولیه در بخش صنعت به ازای پنج میلیارد ریال می توان یک شغل در سمنان ایجاد کرد در حالی که در بخش صنایع دستی این رقم کمتر از 500 میلیون ریال است.
وی ادامه داد : در چهار سال گذشته بیش از 10 منطقه با ظرفیت اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری سمنان به عنوان هدف گردشگری شناسایی شد و در چهار سال آینده هم این راهبرد برای افزایش اشتغال در استان ادامه می یابد.
خواجه بیدختی اضافه کرد : در چهار سال گذشته 20 خانه گردشگری در مناطق روستایی سمنان با اعتبار 40 میلیارد ریال نوسازی و بهسازی شد و سهم مناطق روستایی استان از حضور مسافر نسبت به دولت دهم بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد : بیش از 20 خانه بوم گردی در دولت تدبیر و امید در سمنان نوسازی شد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در چهار سال گذشته برای بیش از یکهزار و 500 نفر در بخش گردشگری اشتغالزایی شده است.
اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر همراه با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع کارخانه پنبه گرمسار در استان سمنان با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد، در این جشنواره 15 استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.