حسن ثناگو روز پنجشنبه با بیان اینکه طرح سامانه شناسه واریز پارسال با ابتکار کارشناسان دادگستری گلستان طراحی و با موفقیت اجرا شد، به ایرنا اعلام کرد که در قالب این سامانه، شعب دادگستری و شورای حل اختلاف برای مبلغ واریزی به حساب سپرده دادگستری، 'شناسه واریز' صادر می کنند و به این ترتیب واریز به این حساب منوط به ارائه شناسه است.
وی اظهارداشت: هر شناسه مربوط به یک پرونده است و فرد نمی تواند از یک فیش واریزی برای درج در چند پرونده ، استفاده کند.
به گفته وی؛ بدون شناسه پرداخت ، پس دادن تمام یا بخشی از سپرده پس از صدور قرارها و احکام صادر شده در محاکم، زمان بر بوده و دادگستری و مردم را دچار مشکل می کرد.
معاون دادگستری گلستان افزود: با اجرای موفق این طرح درگلستان قرار است پس از بررسی های بیشتر در دادگستری های سراسر کشور اجرایی شود.
وی؛ آسان شدن ردیابی وجوه واریزی ،افزایش سرعت شناسایی مشخصات واریز کننده و طرفین پرونده و جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت المال را از مزیت های سامانه شناسه واریز بیان کرد.
'سپرده' وجوهی است که براساس قرارها و یا احکام صادر شده در مراجع قضایی و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم، از اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود.

** کیفیت رسیدگی پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف باررسی می شود
سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری گلستان از بررسی کیفیت آرای صادر شده در شعب شورای حل اختلاف استان خبر داد .
براساس اعلام دادگستری به ایرنا، عزت الله حمزه نژاد گفت: هیات بازرسی متشکل از مسئولان شورای حل اختلاف استان و اداره آموزش معاونت منابع انسانی؛ پرونده های موجود در شعب را بررسی و نکات مورد نیاز را به اعضا آموزش می دهند.
وی در حاشیه سرکشی از شعب شورای حل اختلاف شهرستان کردکوی در غرب استان افزود: نحوه صدور قرار ارجاع موضوع به کارشناسی، مقررات و شرایط قانونی صدور قرار تأمین خواسته، نکات نگارشی در تنظیم صورت جلسه ها و دریافت هزینه دادرسی و میزان آن ازمواردی بود که در این بازدید به اعضا آموزش داده شد.

**خدمات مشاوره تخصصی ویژه خانواده های کارکنان دستگاه قضایی گلستان
سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان گفت: خدمات مشاوره تخصصی ویژه خانواده های کارکنان دستگاه قضایی استان در قالب تفاهم نامه دادگستری و بهزیستی به آنان ارائه خواهد شد.
حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: کارکنان دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف استان با مراجعه به مراکز مشاوره تعیین شده، از مشاوره های تخصصی در حوزه روانشناختی ، روان درمانی ، مددکاری اجتماعی و حوزه کودکان بهره مند می شوند.
به گفته وی؛ در گام نخست این طرح در گرگان اجرا و به تدریج در دیگر حوزه های قضایی استان نیز اجرایی می شود.
وی هدف از این طرح را تقویت بنیان خانواده بیان کرد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.