به گزارش روز سه شنبه ایرنا عادل مصدقی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این پروژه ها شامل 10 پروژه مرمت، بهسازی و روکش آسفالت راه های استان به طول 40 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال، احداث رادیه و برید و مقاوم سازی پل آق امام در حوزه شهرستان آزادشهر با اعتبار 2 میلیارد ریال و اجرای بلوک مفصلی در سه راهی کلاله –کلاله با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی، هدف از اجرای این پروژه ها را حفاظت و صیانت از سرمایه ملی راه ها، افزایش عمر مفید جاده ها، تامین ایمنی کاربران راه ها، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات جاده ای و خدمت رسانی مطلوب به هموطنان و هم استانی ها بیان کرد.
معاون راهداری گلستان با اشاره به بخش مهمی از این پروژه ها که در شهرستان ها به اجرا درآمده است، افزود: عملیات روکش آسفالت محور گرگان- شاهرود(توسکستان) به طول 5 کیلومتر و لکه گیری بزرگراه گرگان - فاضل آباد به طول 24 کیلومتر از پروژه های اجرا شده در شهرستان گرگان است.
به گفته مصدقی؛ در حوزه شهرستان کردکوی نیز عملیات مرمت و بهسازی آسفالت جاده قدیم سه راهی ولاغوز- کردکوی – نوکنده به طول 3500 متر و جاده قدیم گرگان- کردکوی به طول 1350 متر اجرا شد.
وی ادامه داد که در حوزه شهرستان کلاله عملیات روکش آسفالت محور گنبدکاووس - کلاله (بایلر) به طول 1100 متر و سه راهی کلاله - کلاله به طول 2300 متر و بلوک مفصلی میانی به طول 6 کیلومتر و 200 متر دراین محور اجرا و به بهره برداری رسید.
معاون راهداری گلستان اضافه کرد: در شهرستان گنبدکاووس عملیات مرمت و بهسازی محور اینچه برون - داشلی برون- گنبد به طول 2500 متر و محور گنبدکاووس - کلاله به طول 1300 متر اجرا شده است.
وی افزود: روکش آسفالت سه راهی یساقی - بندرترکمن - گمیشان به طول 3 کیلومتر، محور بندرترکمن - بندرگز به طول 5 کیلومتر و جاده بندرترکمن - آق قلا به طول 4 کیلومتر و 500متر انجام و عملیات مرمت و بهسازی در حوزه شهرستان های گمیشان، بندرگز و آق قلا به ترتیب 2500 متر، 3000 متر و 4500 متر اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور افزون بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

**بهره برداری از یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در گلستان
همچنین به مناسبت هفته دولت بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی راضی با صرف اعتبار حدود 30 میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آزادشهر آغاز شد.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، سید علی حسینی معاون فنی و نظارت اداره کل گفت: این مجتمع با هدف افزایش ایمنی، رفاه و کاهش تصادفات جاده ای و توقف و بهره مندی رانندگان و استفاده از خدمات پمپ بنزین، رستوران، کارواش، سرویس بهداشتی ایجاد شده است.
وی؛ مکان احداث این مجتمع را 5 کیلومتری محور آزادشهر- مینودشت (گرگان - مشهد) در شرق استان و میزان اشتغالزایی آن را حدود 10 نفر بیان کرد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.