منصور ممشلی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی حدود ساعت 17 آغاز شد و با وزش باد شدید، به دامنه های مرتفع و صعب العبور ارتفاعات شمالی روستای گوگل بزرگ سرایت کرده است.
وی خاطر نشان کرد: صعب العبور بودن منطقه آتش گرفته، اطفای آن را با مشکل مواجه کرده و تلاش برای اطفای حریق با حضور نیروهای منابع طبیعی، مردم محلی، محیط زیست ، آتش نشانی منطقه ، نیروی انتظامی و دهیاران و بخشدار منطقه ادامه دارد.
ممشلی با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 7 تا 8 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی منطقه در این آتش سوزی خسارت دیده است، گفت: نیروهای مستقر در محل وقوع حریق تا اطفای کامل آن به تلاش های خود ادامه می دهند.
مسئول اورژانس 115 شهرستان گالیکش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای امدادی اورژانس با اطلاع از وقوع آتش سوزی و در محاصره قرار گرفتن یک چوپان در آتش، در محل حاضر شده و جسد چوپان 15 ساله را از محل آتش سوزی خارج و به نیروی انتظامی تنگراه تحویل دادند.
کیومرث یحیایی افزود: چوپان ها دو نفر بودند که یکی از آنها با نجات خود از محاصره آتش، اقدام به درخواست کمک می کند.
شهرستان 63 هزار نفری گالیکش واقع درشرق استان گلستان، 52 هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی دارد که از این مقدار 800 هکتار آن مرتع و بقیه جنگل است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.