سخنگوی انجمن زیست‌محیطی پاژین از راه‌اندازی کمپین حمایت از جنگل‌های زاگرس در بانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، فواد حسنی در افتتاح این کمپین ضمن اهمیت حفظ پوشش جنگلی و گیاهی در زمان حال و نقش حفظ آن برای آیندگان، هدف از تشکیل این کمپین را پاسداری از پوشش گیاهی منطقه دانست.

حسنی افزود: مدتی است در منطقه روستای ساوان و شوی از توابع بانه عده‌ای مشغول به احداث معدن سرب و روی هستند که بنا بر نظر کارشناسان 350 هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه را از بین می‌برد، این در حالی است که ارزش این معدن به مراتب کمتر از تخریب این میزان از پوشش گیاهی این ناحیه است.

سخنگوی انجمن زیست‌محیطی پاژین بانه همچنین گفت: پوشش گیاهی و جنگلی محدوده زاگرس در طول سالیان متمادی ریشه در خاک دوانده و نقش اساسی در آب و هوای منطقه و اکوسیستم طبیعی ناحیه زاگرس دارد که با از بین بردن این تعداد از درختان آسیب جدی به محیط زیست وارد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: این کمپین از روز شنبه تا جمعه هفته آینده با هدف آگاه سازی از زیان‌های زیست‌محیطی تخریب جنگلی فعال خواهد بود و با جمع‌آوری امضا مراتب نگرانی و هشدار و نارضایتی عمومی مردم را از احداث معدن سرب و روی در این منطقه را در قالبی کاملا مدنی و قانونی به گوش سیاست‌گذاران و دست اندرکاران خواهد رساند.

حسنی در پایان حفاظت از جنگل‌ها را فقط وظیفه دولت‌ها ندانست و افزود: جنگل‌ها و پوشش گیاهی جزو منابع ملی هستند و بر تمامی مردم با هر طبقه و قشر و گروه سنی خاصی که هستند حفظ و نگهداری منابع طبیعی و پوشش گیاهی واجب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.