سرهنگ محمود علی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: دو سارق کیف قاپ که 27 و 28 ساله و دارای سوابق کیفری بودند، در بازجویی های انجام شده به پنج فقره سرقت کیف و گوشی تلفن همراه اعتراف کردند.
وی افزود: درپی گزارش چند فقره سرقت کیف و گوشی همراه در گنبدکاووس، تیمی از پلیس آگاهی تشکیل و به صورت محسوس و نامحسوس محل های انجام سرقت را تحت کنترل قرار دادند.
سرهنگ علی فر اضافه کرد: باکنترل های انجام شده، دو سارق جوان که سر و صورت خود را پوشانده و با یک دستگاه موتورسیکلت به دنبال سوژه برای سرقت بودند، شناسایی و در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از دستگیری عامل اخاذی از یک خانم جوان از طریق فضای مجازی توسط پلیس فتا در این شهرستان خبر داد و گفت: این جوان 22 ساله با تهدید این خانم جوان به پخش تصاویر شخصی اش در فضای مجازی تلگرام، در یک مرحله از او چهار میلیون ریال اخاذی کرده بود.
وی افزود: این عامل اخاذی که به صورت ناشناس در فضای مجازی فعالیت می کرد، در پی شکایت خانم جوان، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد و انگیزه خود از این اقدام را سرگرمی و برقراری دوستی نامشروع اعلام کرد.
سرهنگ علی فر، ناآشنایی با فضای مجازی و بی دقتی در محافظت از داده ها را از جمله مهمترین دلایل قربانی شدن افراد در این فضا دانست و از شهروندان خواست تا از گذاشتن تصاویر شخصی و خانوادگی در فضای مجازی خودداری کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.