به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین موسی فتوحی روز دوشنبه درجلسه شورای اداری مینودشت گفت: ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات نه تنها شایسته مدیران و کارکنان نیست، بلکه موجب نارضایتی ایجاد در مردم می شود.
وی باتاکبد بر ضرورت افزایش سطح آگاهی مدیران و کارکنان نسبت به قوانین، افزود: ارتقای دانش و آگاهی مدیران و کارکنان ادارات و نهادها نسبت به قوانین و مقررات، علاوه بر ارتقای سلامت اداری از بسیاری مفاسد و تخلفات و مهمتر از همه از لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی پیشگیری می کند.
حجت الاسلام فتوحی بابیان اینکه پیشرفت و توسعه تنها درسایه نظارت محقق می شود، اضافه کرد: در حوزه جذب نیروی انسانی و اجرای طرح های عمرانی و نیز هزینه های اجرایی آن در استان گلستان آسیب پذیر بوده ایم.
وی تصریح کرد: جذب نیروی انسانی در گلستان براساس نیاز نبوده و دراین خصوص به عنوان مثال می توان به جذب نیرو در شهرداری ها اشاره کرد که بعضا بیش از یک دوم و یا یک سوم، نیروی مازاد دارند.
مدیرکل بازرسی گلستان ادامه داد: در اجرای طرح های عمرانی نیز متناسب با محاسبات و پیش بینی ها عمل نشده که این امر مشکل ساز شده است.
حجت الاسلام فتوحی همچنین بر لزوم پرداخت بموقع مطالبات ادارات و نهادهای خدماتی بویژه شهرداری ها از سوی دیگر ادارات تاکید کرد و گفت: درحال حاضر ادارات گلستان 610 میلیارد ریال به شهرداری ها و 200 میلیارد ریال به شرکت برق این استان بدهی دارند.
وی به شهرداری های گلستان توصیه کرد که قبل از آغاز طرح عمرانی، هزینه های خود را از دستگاه های متولی (کارفرما) بطور کامل بگیرند.
این مقام مسئول درپایان سخنان خود یادآور شد: امروز همگان در برابر شهیدان، ایثارگران و خانواده های آنان تکلیف دارند زیرا اگر 212 هزار شهید را به سه هزار پست مسئولیتی فعلی تقسیم نماییم، برای ایجاد هر مسئولیت 70 شهید جان خود را نثار کردند.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان مینودشت نیز دراین جلسه برلزوم اجرای درست امور اداری، تکریم ارباب رجوع و افزایش آگاهی های مدیران و کارکنان ادارات نسبت به قوانین و مقرارات تاکید کرد.
اسرافیل وزیری افزود: مدیران و کارکنان ادارات و نهادها باید نسبت به حوزه فعالیت خود و نیز قوانین و مقررات شناخت کافی داشته باشند تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری و رضایت عمومی مردم حاصل شود.
وی گفت: اجرای یکسان قوانین برای همه، شفاف سازی سیستم اداری، اجرای سیاست های نظام و دولت بویزه درحوزه اقتصاد مقاومتی، ‌عدالت محوری، نظم در امور و پاکدستی از وظایف ذاتی مسئولان است که باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.