قاسم رجایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: در این طرح دانش آموزان از طریق معلمان علوم اجتماعی با اهمیت منابع آبی و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب آشنا شدند.
وی؛ برگزاری کارگاه های آموزشی، مسابقات روزنامه دیواری، نقاشی، مقاله نویسی و تولید فیلم کوتاه، توزیع کتاب نجات آب، انتخاب یک دانش آموز از هر پایه تحصیلی در هر مدرسه به عنوان ناجی آب را ازبرنامه های اجرا شده در این طرح ملی در گلستان برشمرد.
به گفته رجایی؛ سال تحصیلی گذشته 69 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه از برنامه های طرح نجات آب بهره مند شدند که حاصل اجرای آن افزایش 6.4 درصدی میزان حساسیت و افزایش 5.4 درصدی میزان آگاهی دانش آموزان نسبت به مسایل آب استان بود.
وی افزود: نتیجه اجرای طرح داناب در سال تحصیلی جاری نیز در دست ارزیابی است که به زودی نتیجه اثرگذاری آن در میان جمعیت زیرپوشش اطلاع رسانی خواهد شد.
طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با مشارکت وزارتخانه های نیرو، آموزش و پرورش، کشور و کمیسیون ملی یونسکو در ایران از سال تحصیلی 90 – 1389 به صورت آزمایشی در 6 استان کشور از جمله گلستان به اجرا در آمده است.
به گفته دست اندرکاران امور آب گلستان؛ کاهش نزولات جوی به همراه توجه نشدن به صرفه جویی در بحث کشاورزی و بخش خانگی در سال های اخیر باعث بروز خشکسالی در استان شده و این مشکل در ماه های گرم سال حتی تامین آب شرب شهروندان را دچار چالش می کند.
آنان، صرفه جویی در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی و حتی صنعت را تنها راهکار کاهش مشکلات خشکسالی و بحران آب در استان می دانند که با حضور و مشارکت مردم می توان گام عملی و موفق برای حل بحران آب در استان برداشت.
گلستان یک میلیون و869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند و اقتصاد ساکنان این استان برپایه کشاورزی ودامپروری است .
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.