به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز شنبه درمراسم متمرکز روز جهانی صنایع دستی گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: فرش ظریف و زیبای ترکمن که ماندگاری بالایی در بین دیگر فرش های تولیدی کشور دارد، سند اصالت، ریشه و فرهنگ مردم این دیار است.
وی با تاکید برضرورت حفظ و تکیه بر اصالت، ریشه و فرهنگ در تولیدات صنایع دستی اقوام در استان گلستان و گنبدکاووس، گفت: توجه به این اصول، علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای تمامی هنرمندان و خانوارها بویژه اقشار آسیب پذیر، فرهنگ ما را در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان مصون می دارد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: شهر گنبدکاووس ظرفیت های زیادی درحوزه های مختلف از جمله صنایع دستی دارد که هنوز مغفول مانده و باید با نگاه ویژه، این غفلت ها مرتفع شود.
وی با قدردانی از تلاش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در توجه به راه اندازی بازارچه صنایع دستی، تصریح کرد: راه اندازی این بازارچه ها، حاصل زحمت و تلاش هنرمندان را برای فروش محصول تثبیت می کند.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم درآن حضور داشت، با قدردانی از افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی، ثبت ملی فرش و زیورآلات ترکمن و رونمایی از تمبر یادبود صنایع دستی، گفت: انجام این رخدادهای فرهنگی، زمینه ساز رشد و بالندگی صنایع دستی و نیز اشتغال هنرمندان این شهرستان می شود.
عبدالقدیر کریمی باتاکید برضرورت توجه بیشتر به حوزه صنایع دستی گنبدکاووس ازسوی اداره کل میراث فرهنگی گلستان، افزود: توجه بیشتر به این حوزه، کمک به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و درآمد برای هنرمندان است.
وی با بیان اینکه ظرفیت بالای صنایع دستی گنبدکاووس، جای خالی بازارچه صنایع دستی در این شهر را ملموس کرده بود، گفت: با راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی، ایجاد پایانه صادراتی صنایع دستی در این شهرستان می تواند به رشد و بالندگی این حوزه کمک کند.
کریمی اضافه کرد: درسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از حوزه های مورد توجه در تحقق این شعار، صنایع دستی بالاخص درمناطق روستایی است که ظرفیت بالایی در این زمینه دارند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از تعدادی هنرمند و فعال حوزه صنایع دستی و سرمایه گذاران در این حوزه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و با تنوع قومی و فرهنگی درحوزه صنایع دستی بویژه فرش و زیورآلات ترکمن شهرت جهانی دارد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.