به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صابری روز پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، افزود: پذیرش دانشجو در رشته پرستاری توسط مجتمع آموزش عالی سلامت این شهرستان انجام می شود.
مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس که حدود دو سال از راه اندازی آن می گذرد فعلا در یک رشته 'سلامت دهان' 41 دانشجو دارد.
وی همچنین از دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واگذاری زمین 40 هکتاری موردنیاز بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس خبر داد و اظهار داشت: این زمین پس از اعلام نظر کارشناسی با قیمت ارزش منطقه ای در چند هفته آینده واگذار می شود.
دکتر صابری با اشاره به موضوع جمع آوری زباله های عفونی از مطب پزشکان گنبدکاووس با تعرفه ماهانه یک میلیون ریال، اضافه کرد: این تعرفه که نصف تعرفه استان مازندران است با عقد قرارداد با بیشتر پزشکان توسط پیمانکار معرفی شده از سوی شهرداری اجرایی می شود.
وی، پیگیری موضوع جمع آوری زباله و پسماند درجاده موسوم به نفت واقع در بخش مرکزی گنبدکاووس را ضروری دانست و تصریح کرد: این شهرستان برای دفن بهداشتی زباله ها به یک زمین اختصاصی مناسب نیاز دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس به بیماری تب کریمه گنگو نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه این بیماری هنوز در استان گلستان و این شهرستان مشاهده نشده است اما باید با رعایت برخی اصول بهداشتی و مراقبتی از ابتلا به آن پیشگیری کرد.
صابری، تهیه و استفاده از گوشت قرمز از قصابی های مورد تایید دامپزشکی که مهر این مرکز را داشته باشد، پرهیز از منجمد کردن گوشت قرمز بلافاصله پس از کشتار، نگهداری 24 ساعت گوشت قرمز و 48 ساعته جگر دامی در دمای یخچال ( صفر تا 4 درجه سانتیگراد ) و ذبح دام در کشتارگاه های استاندارد و صنعتی را از مهمترین راهکارها در جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه گنگو برشمرد.
وی همچنین برلزوم برخورد جدی با عرضه کنندگان مواد دخانی و قلیان و نیز راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی با مشارکت بخش خصوصی در گنبدکاووس تاکید و از کمک های خیرین در چند ماه گذشته درحوزه سلامت بویژه احداث دو پایگاه اورژانس در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه و برخی اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.