به گزارش خبرنگار ایرنا نورالله نورالهی روز چهارشنبه با ارسال گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان؛ اظهار کرد: واحدهای بزرگ صنعتی استان به جز 3 شرکت، هیچکدام به واحدهای توزیعی تبدیل و یا تعطیل نشده اند و همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می دهند.
وی بیان کرد: اکنون فقط 3 واحد بزرگ تولیدی صنعتی گلستان شامل شموشک، گرگان فلز و یگانه خزر دچار مشکلاتی هستند که تلاش می کنیم با برنامه ریزی مناسب این شرکت ها را در زمانی کوتاه به چرخه فعالیت بازگردانیم.
نوراللهی افزود: یکی از این سه شرکت در دولت دهم دچار وقفه ای چند ساله شد که با همت مسوولان استان گلستان و تلاش مدیران شرکت از 2 سال قبل بار دیگر به چرخه تولید و صنعت بازگشت.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان افزود: این شرکت مشکلی برای تولید ندارد اما به واسطه اختلاف وراث موقتا تعطیل شده و پرونده آن در مجاری حقوقی و قضایی در دست رسیدگی است.
وی با بیان اینکه دومین شرکت تعطیل به دلیل ناتوانی در دریافت مطالبات از شرکت های خودروساز است، گفت: قرارداد این شرکت با خودرو پژو به دلیل تحریم ها و توقف تولید پژو در ایران فسخ شد و در پی معوقات بانکی و استفاده نکردن از تجهیزات و ماشین آلات جایگزین ناشی از عدم امکان واردات، همچنان بسته است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان ادامه داد: در زمان حاضر رایزنی برای جلب همکاری بانک ها به منظور رفع مشکل ورود ماشین آلات جدید در کارگروه ملی رونق تولید مطرح و در دست بررسی است.
نوراللهی گفت: سومین شرکت تعطیل متاثر از تحریم های اقتصادی سال های گذشته است هرچند تلاش برای راه اندازی آن در دست انجام می باشد.
وی بیان کرد: محموله دانه های روغنی خریداری شده این شرکت توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شد و به تبع آن مشکلات زیادی برای شرکت و سهامداران ایجاد کرد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان افزود: مشکلاتی باعث شد که این شرکت با انباشت بدهی مواجه شود که حل آن در دستور کار کارگروه رونق تولید گلستان قرار دارد.
در همین پیوند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به ایرنا گفت: از ابتدای سال قبل تاکنون هفت هزار و 280 میلیارد ریال وام برای رونق فعالیت 668 واحد یا تکمیل طرح های تولیدی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان تزریق شده است.
حسینقلی قوانلو افزود: تزریق این منابع با هدف رونق واحدهای تولیدی گلستان که به دلیل سیاستهای گذشته دچار رکود شده بودند، انجام گرفت.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح رونق تولید در گلستان 410 واحد و طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد معادل چهار هزار و 760 میلیارد ریال وام از محل این طرح دریافت کردند، اضافه کرد: همچنین بانک های گلستان طی یک سال گذشته به 258 واحد تولیدی مبلغ دو هزار و 520 میلیارد ریال وام از محل سایر منابع بانکی پرداخت کردند.
به گفته قوانلو؛ تزریق این میزان نقدینگی به حوزه تولید گلستان سبب شده تا بسیاری از واحدهای نیمه فعال و راکد استان دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.
استان گلستان با جمعیت تقریبی 1.9 میلیون نفر در سطح 14 شهرستان حدود 1200 واحد تولیدی دارد.
3091 /6203/6203
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.