به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز شنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: متولیان جمع آوری زکات برای اعتماد سازی باید به صورت شفاف و مستمر به مردم و ائمه جمعه گزارش دهند.
وی با بیان اینکه در جمع آوری زکات باید حریم فقهی مذاهب، بویژه اهل سنت حفظ شود اضافه کرد: عاملان جمع آوری زکات باید به اذن ائمه جمعه و جماعات اهل سنت توجه نمایند.
وی زکات را عامل پاکیزگی جان انسان دانست و تصریح کرد: شاید زکات در ظاهر سبب کم شدن مال گردد اما در باطن جان انسان را مطهر می کند.
امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: خداوند همه اعمال را به نماز گره زده و نماز را نیز به زکات؛ بنابراین اهمیت زکات در ردیف اهمیت نماز است.
به گزارش ایرنا در این جلسه، آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون نیز درسخنانی بااشاره به اهمیت زکات در آموزه های دینی و فقهی گفت: زکات از ارکان دین اسلام است و هر مسلمانی باید به این تکلیف الهی عمل کند زیرا زکات حق و عبادت بنده خدا و شکر نعمت مال است.
رئیس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس نیز در این جلسه از رشد 32 درصدی جمع آوری زکات درسال 95 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.
محمد باقرپور گفت: در سال گذشته در مجموع 26 میلیارد ریال زکات در گنبدکاووس جمع آوری شد که 86 درصد آن در امور حمایتی نیازمندان و بقیه در حوزه اجرای 17 طرح عمرانی و فرهنگی هزینه شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.