به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم لیوانی که روز جمعه به نمایندگی از آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه گرگان در محل حادثه حاضر شده بود، افزود: کسانی که تخصص عملیات نجات در معدن را ندارند نیز باید محل حادثه را ترک کنند.
وی همچنین خواستار همکاری بیش ازگذشته مسئولان دستگاه های مستقر در محل حادثه با خانواده های کارگران شد.
به گزارش ایرنا، اکنون سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان، محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در محل اتاق بحران استان مستقر در محل معدن زمستان یورت آزادشهر حضور دارند و کار آوار برداری در تونل را نظارت می کنند.
همچنین کشنده جدید به منظور خارج کردن واگن ها و انتقال آوار بکار گرفته شده است.
به گزارش ایرنا در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه ،گمان می رود 35 تن در داخل تونل محبوس شده باشند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا شده که یکی از آنها هنوز از محل حادثه خارج نشده است.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شده است و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.
3014/6204/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.