سیده بهاره مقتدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فدراسیون کشتی پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی و تصویب پوشش اسلامی، کشتی کلاسیک زنان را راه اندازی کرد که با توجه به ظرفیت های فراوان گلستان در این بخش ، امیدوار به شناسایی علاقمندان و دختران مستعد استان در این رشته هستیم.
وی بیان کرد: در اولین دوره آموزش داوری این رشته که در کرج برگزار شد ، محبوبه دبیری ، مریم دماوند ، آمنه سرهنگی ، سمیه خانی بختیاری ، شهناز کریمیان و عزیزه رسولی از گلستان شرکت کردند و آموزش های لازم برای قضاوت در این رشته را فرا گرفتند.
به گفته وی؛ همانند کشتی که در گلستان ریشه و سابقه طولانی دارد، داوران کشتی استان هم از نخبگان این رشته در کشور هستند و توانسته اند مسابقات مهمی را در میدان های معتبر قضاوت کنند.
مقتدایی ادامه داد: داوران زن کشتی گلستان در رشته کلاسیک هم به دنبال افتخار آفرینی با حضور در مسابقات معتبر هستند تا از اعتبار ورزش استان دفاع کنند.
وی گفت: یکی از اقدامات آتی کشتی گلستان ، راه اندازی کشتی کلاسیک در همه شهرها است که قدم اول رسیدن به این هدف؛ اعزام مربیان به دوره های آموزشی است.
نایب رئیس هیات کشتی گلستان بیان کرد: مربیان کشتی آلیش زنان استان در صورت برگزاری دوره توسط فدراسیون به این کلاس ها اعزام می شوند تا با بهره گیری از آخرین روش های شناسایی و تربیت کشتی گیران، این رشته پرطرفدار را در استان توسعه دهند.
مقتدایی؛ به گسترش آلیش بانوان در استان اشاره کرد و افزود: با وجود آن که کشتی ورزشی دارای سابقه ای طولانی و ریشه دار در گلستان است اما بخش آلیش و بانوان این رشته قدمت زیادی نداشته و در همین مدت اندک موفقیت هایی به دست آمده که ما را به آینده این ورزش و آلیش کاران علاقمند امیدوارتر می کند.
به گفته مقتدایی؛ هم اینک آلیش زنان گلستان در شهرهای نوکنده، بندرگز، کردکوی، علی آباد، کلاله، مراوه تپه به صورت جدی و حرفه ای دنبال می شود و 5 مربی آموزش دیده مسئولیت تقویت توان فنی و تکینیکی آلیش کاران را بر عهده دارند.
/1648/3091
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.