به گزارش ایرنا در این رقابت ها در هر دور نتایج زیر به دست آمد:
دور اول ویژه اسب‌ های ترکمن سه و چهار ساله و صفر تا 6 امتیازی برگزار شد، که جواد آچاک با اسب پیمانه زمان زودتر از خط پایان گذشت و یاسر جرجانی با اسب سلطان (2) و علی محمد غراوی با اسب پلنگ خانم به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور دوم میان اسب‌ های دو خون سه ساله با امتیاز مبتدی و نبرده انجام شد که آق اویلی بشگرد با اسب گل رو عنوان اول را به دست آورد و کمال دالیجه عطا با اسب داز ثمر و یاسر جرجانی با اسب سلطانه (2) به ترتیب مقام ‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب‌ های دوخون چهار ساله با امتیاز هندیکاپ با هم رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب پاراکس موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب فرنیا و جواد آچاک با اسب اشکان خان به ترتیب مقام‌ های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب‌ های دوخون سه ساله و هشت تا 12 امتیازی برگزار شد که اسحاق کم با اسب هیدروژن زودتر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب تایفون و جواد آچاک با اسب ترمه (2) به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب ‌های دو خون سه و چهار ساله و 24 تا 34 امتیازی رقابت کردند که پیمان قلرعطا با اسب داز مارال به عنوان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه عطا با اسب ویمتو و نورمحمد بهادر با اسب شه راد نفرات دوم و سوم بودند.
در دور ششم اسب‌ های دو خون سه و چهار ساله و دو امتیازی با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب آتنا گل موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب فرانکل و مهدی صداقت با اسب آی سیمبا به ترتیب مقام‌ های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور هفتم و پایانی اسب‌ های ترکمن سه و چهار ساله و 24 تا 34 امتیازی با یکدیگر رقابت کردند که رامین قهرمانی با اسب کمپانی موفق به کسب مقام نخست شد و نادر صالح پور با اسب یتدرمز و یاسر جرجانی با اسب ژیگل ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.
در هفته سوم این رقابت‌ها عصر جمعه 70 راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هفت دور هزار و هزار و 200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از 70 میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌ های اول تا سوم کورس ‌های هفت گانه اهدا شد.
هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره آق قلا، جمعه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.
مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان ‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می ‌شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.