به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، طیبه رجنی اظهار داشت: جشنواره مسابقات استانی هنرهای نمایشی به مدت ٤ روز در دو گروه دختران و پسران در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره‌ حاصل برگزاری مرحله استانی مسابقات تئاتر دانش‌آموزان در رشته نمایش عروسکی، نمایش صحنه‌ای ، نقالی و نمایشنامه‌خوانی است.

رجنی با اشاره به اهداف این جشنواره، خاطرنشان کرد: در روزگاری که زندگی در فضای مجازی جایگزین زندگی واقعی شده، بسیاری از اهداف تربیتی از طریق روش‌های مستقیم پاسخگو نیست بر همین اساس هنر تئاتر قالب بسیار زنده و جذاب برای انتقال مفاهیم تربیتی به دانش‌آموزان خواهد بود.

این جشنواره به مدت ٤ روز از٣١ فروردین تا چهارم اردیبهشت‌ماه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش رامیان در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان برگزار می‌شود.

گلستان میزبان یکی از جشنواره‌های ملی قرآن و عترت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از میزبانی یکی از جشنواره‌های ملی قرآن و عترت در گلستان خبر داد و گفت: پس ار بررسی معاونت‌های فرهنگی و هنری اداره کل، موضوع جشنواره اعلام می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بابیان این نکته که سال گذشته در استان 10جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت برگزارشده، افزود: تعداد این جشنواره‌ها سال جاری کاهش می‌یابد.

وی برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت را از دلایل کاهش جشنواره‌های قرآنی استان در سال جاری دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود جشنواره‌ها باکیفیت بالا و بهترین بازخورد اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت در گلستان، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما توسعه فرهنگ قرآنی و جریان سازی قرآنی در استان گلستان است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سال گذشته با رویکرد توسعه فرهنگ قرآنی، 10 جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت برگزار کرد.

پروژه تالار مرکزی گرگان 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پیشرفت فیزیکی مجتمع تالار مرکزی گرگان خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال گذشته، 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدعارف رشنوادی به 17 پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ و ارشاد گلستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پروژه ها 12 مورد استانی و پنج پروژه ملی است.

وی با اشاره به اینکه احداث تالار مرکزی گرگان از سال 89 در استان آغاز شده و تا سال 93، 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی که برای دولت وجود دارد تا پایان سال 95 با 45 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه بوده است.

معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه به اختصاص 700 میلیون تومان برای تکمیل پروژه 4 مجتمع فرهنگی در شهرهای کلاله، انبارالوم، نوکنده و خان ببین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای برای تکمیل پروژه های عمرانی استان تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622659
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.